Turkydinner


Dukat för kalkonmiddag.
 
Hej på er idag skippade vi allt vad julmat heter:)
Vi slog till och tillagade kalkon till våra gäster som var överförtjusta i den goda kalkonen som sambon med kärlek tillagat:)
 
En trevlig kväll med mkt god mat och elva personer kring vårt bord.
Ska bli underbart när vi till våren bara kan ha vårat nuvarande vardagsrum till enbart matsalsrum.
Är så sugen på nytt porslin och även ett stort o fint vitrinskåp att förvara porslin i.
 
Att fånga en kalkon på bild :)den var i alla fall grymt god och vi fick mkt väl godkänt.
Massor med äpplen o katrinplommon o skjuts in i ugnen 5 tim.
Vi brukar att se till att laga kalkon åtminstone 2 ggr per år.
Jag tycker det är jättegott däremot är jag inte speciellt förtjust i  julskinkan till jul.
Jag väljer hellre kalkon på mitt bord.
 
Tjejerna fick träffa sina kusifiner och Ylva lärde Engla hur hon skulle sticka en mössa:)
Så gulligt lilla Engla med sin stora kusin:)
 
Glömde bort att ta bilder som jag annars tycker är roligt o trevligt men det kom annat i vägen helt enkelt.
 
Förresten så kul att ni är så många som tittar in fast det är julhelger o allt:)
Imorgon tänkte jag läsa i kapp lite bloggar så jag vet vad som händer hos er.
 
kramar o godnatt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ullie

älskar kalkon middag o vi hade vår dagarna innan julafton alltid lika mysigt.