Vaniljhjärtan

Eftermiddagsfikat med vaniljhjärtan.
 
Eftersom det inte blev någon allahjärtansfika igår så tog vi det idag istället.
Det funkade precis lika bra för igår var det ingen som var sugen på ngt fika med tanke på Novas magsjuka som pågick under hela dagen/kvällen:(
Idag är det betydligt bättre vi har en tjej som sovit o sovit usch man blir ju helt slut av magsjuka lilla stackare.
Men så otroligt snäll och duktig som inte sagt ett ljud att hon missat både pyjamasparty och barnkalaset idag.
Då har man varit sjuk om man inte ens orkar bry sig.
Detta var Novas första magsjuka,aldrig att hon har kräkits över ett helt dygn som hon nu gjort.
Tror även jag fått all tvätt ren efter 95 grader i tvättmaskin;)
Bort bort med äckliga baciller.
 
Mannen håller på att tillaga rimmad karré med Holy smoke med bönchili.
Köttet har bara legat i en bunke i kylen i saltlag i tre dygn;)
så det blir spännande hur detta kommer att smaka ,just nu har vi en doft av rök i köket haha typ cigarettfimp.
Blir det gott  så kanske jag lägger ut ett recept så småningom:)
Kan inte påstå att jag gillar den rökiga doften men får hoppas på att köttet kommer att smaka:)
Några av ingridienserna är tomatjuice sherryvinäger chiliflakes tabasco rödlök farinsocker blandade bönor kummin svartpeppar bbq sås.
 
 
Nu kommer en liten som vill att jag ska göra henne sällskap i soffan:)
 
KRAM
 
 
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

De där är riktigt goda ja ;-)

Anneli

Hoppas hon är mycket bättre nu👍
Vi fikade åxå sånadära vaniljhjärtan igår 😁mums
Kramkram

Maria

Men usch & fy för magsjuka :(
Skönt att hon mår bättre igen. Håller tummar och tår för att ni andra klarar er.

jannice lindell

men hoppas ni alla är friska o krya nu.. härligt med alla hjärtans dags fika idag :)

Amanda

Åh krya på er! Fikan såg urgod ut!:-)
Kram

pillan

Värsta sjukan (ja typ iaf...) fy vad jag ogillar magsjuka :(
Hoppas ni andra klarar er!!

Du de jeansen jag hade på bilden är köpta i en lokal butik och jag vet tyvärr inte märke såhär på rak arm, kan kolla ;)

Kram P

ullie

åhhh men hur otäckt är det inte me spy sjuka stackars liten bland det västa jag vet .
Hoppas ingen annan blir sjuk nu då sprids ju så fort :( Här är skatterna bra bara stora prinsen som får va hemma en dag till
Stor krya på kram

yasmine modell mamma och fru

tack ja jag kämpar på som satan. inte lätt skulle vilja backa tiden.
det där såg ut som smaskigt och gott fika.
kraaam

yasmine modell mamma och fru

tack ja jag kämpar på som satan. inte lätt skulle vilja backa tiden.
det där såg ut som smaskigt och gott fika.
kraaam