Fasad och kaminer


Slutet på förra veckan hade vi skorstensgubbarna här.
Tänkte att det blir nog bra att de kommer hit o hjälper oss att sätta tillbaka skorstenar o förlänger ett rör :)
Men det sket sig rejält vi hade olika märken på rör o skorstenshuv och han pratade om att detta rör finns verkligen inte att få tag i om man inte har en jäkla tur,de säljs inte längre och de gjorde allt i sin makt och åkte i väg och letade i ett 100 år gammalt förråd men nej inget rör som passade vår skorsten inte.
Grejen är att det blir liiite dyrt nu eller väldigt dyrt.
Han frågade mig om jag var fäst vid vår spis och såklart inte ville jag plocka bort den bara så  där:)
det fattas bara en halvmeter vilket är grymt irreterande.
 
Jag och mannen kom fram till att vi plockar bort våran spis och sätter dit en modernare o snyggare o smidigare o mkt mindre,dessutom  är det inte snyggt på en fläck att ha klinker ovanför parketten som vi har:)
Så nu har vi bestämt oss för att riva skiten.
Det kommer att bli billigare att montera in en ny kamin vilket låtet jätttegalet men så får det bli.
Så ikväll har vi varit iväg och spanat på kaminer och fått med oss lite kataloger hem och jag tror vi är rätt så överens om vilken vi vill ha:)
 

Betydligt vackrare och mindre än den vi har.
 
Alexandra har även hjälp Björn uppe med det sista av fasaden i eftermiddag.
Hon törs i alla fall gå upp på stegen mot garagetaket,vilket jag inte gör:)
Min duktiga byggartjej:)
 
Här ligger byggställningen och väntar på att bli bortfraktad och jag hoppas att de kommer imorgon.
Ska bli underbart att kunna använda gräsmattan igen:)
 
Här uppe ska det byggas altan och trapp ;)
 
 
 
 
 
jannice lindell

Men så himla tjusigt med kaminer!
Vad härligt de blir med ert hus.
Skönt att kunna bygga altan där uppe med. Kram

Kristin/onlyfemale.se

Åh jag vill också ha en kamin! Så mysigt men vi har ingen naturlig plats:(

Kram

Nathalia

Å så mysigt. Ni kommer att få det.