Monday Morning

Nova med sina nya snickis-shorts som hon valt helt själv:)
 
Sista skolveckan är här och det känns att barnen behöver sommarlov.
Kom tio minuter sent till skolan även denna morgon,som vi kämpar om mornarna med trötthet o bussar o allt;)
Däremot är tjejerna inte lika trötta på kvällen;)
Jag läser en himla massa böcker och just nu läser jag en bok som heter fjärilsängen till Engla.
Nova får vara med på ett hörn hon med;)men inga bilder utan här får fantasin flöda om dessa fjärilar,
 
Engla imorse,när vi kom till skolan var det det sångövning inför avslutningen som äger rum på Onsdag kväll i kyrkan.
Något irreterande att även Nova har sommarfesten på dagis den kvällen,hur tusan tänkte de där?
Kan man inte kolla upp sådant grrrr ... dessutom brukar sommarfesten på dagis vara kring Maj månad.
Hinner bara vara kvar på Novas dagis 30 min men bättre än inget alls,hoppas bara Nova hinner sjunga klart innan jag sliter med henne till skolan:)
 
 
Mina morgonmysiga tjejer.
 
Alexandra hade turen som fick sovmorgon idag och imorgon är det även sovmorgon då och sedan utflykt hela dagen.
Onsdag väntas betygen sedan är det dags att börja i åttan till hösten jisses vad tiden rusar.
 
 
Varmt var bara förnamnet denna eftermiddag och en galen huvudvärk gjorde att jag köpte mig en svalkande islatte o isglass till Nova innan vi promenera mot skolan.
När vi kom hem så började det både åska o regna vilket lättade upp trycket:)
 
 
 

Finns det något godare än Islatte denna årstid?
 
 
Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Vad trist när det krockar. Till hösten kan det vara så att vi har grabbarna på tre olika ställen och jag kan bara föreställa mig vilket pusslande det kommer bli med både det ena och andra.... Kramar

Nathalia

Hej Petra!
Skänt för barnen att dom snart har sommarlov. Vad ska ni hitta på i sommar? Blir för våran del att orna i huset och åka en sväng. Till svägerskan och hennes familj i Aligås,kanse blir en sväng till GBG när vi är dära med.
Hoppas du hinner med båda sommarfesterna på onsdag,Tiden går fort tänk att Alex börjar i åttan efter sommaren.
Ha det bra,kram.

jannice lindell

ja,ibland planeras inte dessa sommarfester osv... men våran planerades i tid idag... men dock vart det i början av juni.. vi som också brukar ha i majmånad... hoppas ni hinner till båda.. kram

Amanda

Så fina ni är tjejer!! Hoppas att ni haft en bra start på veckan, kram!

ullie

sssååå fina dina prinsessor är. o du me såklart <3
ja du huvudvärk e bara förnamnet så nu sängen . kanske är värmen men då har ja nog gärna huvudvärk hela sommaren bara den blir såhär. nu mera inspo på min blogg :D TAck gulliga du för orden kram

Maria

Trist att det krockar med avslutning & sommarfest.
Här har vi haft helt galet varmt idag. Har öppet på alla håll och kanter just nu för att få huset lite svalt.
Här laddar vi för skolavslutning i morgonbitti :)

Kram kram