Vi spikar o hamrar o bygger ett hus


Det spikas o knackas kring fasaden.
Nästa helg ryker ställningen och det ska bli grymt skönt att bli av med den.
Äntligen kan barnen vara på gräsmattan o leka igen.
Men i skrivandes stund är det lite brådis att bli färdiga med det viktigaste medans vi har en ställning att gå på.
Så mannen har bosatt sig på taket helt nu:)
Jag och barnen har gjort saker på egen hand och igår var vi bortbjuden till Monica o hennes två barn.
Skönt att komma hemifrån en liten stund.
 
En flaska skumpa delade vi på:)
Barnen satt ute o käkade rabarberpaj med glass och den lilla lekstugan   var så söt så nu blir jag så sugen på att snickra en till mina skatter,vi har ju en del virke på vår tomt om man säger så:)
Idag vakande jag på ett litet sämre humör,någon liten tjej bankade på här strax före halv nio i morse.
Inte ok tid att komma den tiden,Engla/Alexandra låg o sov medans jag o Nova låg o drog oss i sängen:)
Nästa helg e det jag som tejpar igen dörrknackaren:)
 
Tog med mig tjejerna med kompisar till lekplast för lite picknick i gröngräset:)
Medans Björn o Alex höll ställningarna o snickrade panel.
Dessa söta fötter hängde så fint utanför köksdörren:)
 
Själv har jag sopat o plockat bort trasiga tegelpannor från gräsmattan o letat spikar med Nova:)
1 kr för varje spik och snart har hon en hink full utav spik:)
 
Lekparksfika till mig o kidsen.
Nu är det hög tid för middag o avtvättning av skitiga barn som har sprungit omkring o lekt med grannongarna hela dagen lång.
Imorgon väntas skola/dagis.
Samt ett frisörbesök om jag får till en tid så att säga:)
 
 
 
 
 
jannice lindell

så skönt att få bort byggställningen.. skönt att de snart är klart... kram