2 ton Takpannor

 
Inte bara husbyggebilder här i bloggen även jag tittar in o säger ett vänligt Hej:)
 
Idag är Engla på lek o bus i Danderyd o svettas o busar med klassen de har blivit bjudna dit under dagen.
Vet en tjej som kommer att vara nöjd när jag hämtar hem henne efter skoldagens slut.
 
 
Imorse körde byggarna igång prick 07.00
Perfekt då man har en morgontrött Engla som är lite svårväckt om mornarna.
Var tvungen att väsnas lite extra när jag klev upp eftersom det kanske blir till en chock att vakna till en motorsåg :)
 
Det hamras o det spikas o det ramlar grejer här inne;)
Bäst att passa sig kanske man skulle gå med hjälm inomhus i fall att liksom.
Medans jag hängde tvätt inne i våran tvättstuga så ser jag ett litet hål upp i taket ,så nu har jag rensat ut all ren tvätt i fall det kommer ett ton sågspån nedsusandes.
 
 
 
Jag och Engla matchar varandra i blått/vitt inför Söndagens kalas hemma hos kusinerna som fyllde 19 och 22 år.
 
 
 
 
 
Bäst att dra på sig byggbrallorna o ge sig ut o se vad man kan hjälpa till med.
Igår körde vi iväg takpannorna och det sista blev vi av med i morse och 2 ton takplattor ligger nu på avfallshanteringen för asbest.
Fan vad starka vi är/ jag :)
 
Första o sista gången jag lastar i dessa otäcka takpannor.
Hade det inte varit olagligt att sälja dessa hade jag lätt satt ut de på blocket för att slippa frakta skiten bläää.
 
 
 
 
Mamma Mindy

God eftermiddag söta..så fin bild på er tillsammans :) Ha en fin onsdag..kram kram

Kristin

Vad fina ni är!! Vad ni bygger och fixar, kul. Vi håller på att planera semester nu och Nova vill absolut till Stockholm så vi får se om vi kanske kan ses i sommar. Kramkram

jannice lindell

skönt när ni får ett uppfräcjning av huset!=)