Bygget dag 2

I morse såg det ut på detta vis kring hus o trädgård ,inte så värst stor skillnad nu förutom att taket är lite mer bortplockat.
Den röda järnbalken ska in i huset imorgon på ngt vis:)
Den ska såklart sitta i tak om jag inte är ute o cyklar helt.
Har även fått ner en fyra mindre balkar från vind ner mot krypgrund i dag.
Så nu har vi snygga röda pelare i huset :)
Vi kommer såklart att täcka igen väggar o golv o tak såsmåningom.
Men lite kul för nu kan jag titta rakt upp mot himlen från tre av våra rumstak,lite småjobbigt om det börjar att regna typ.
 
Heeeej från taket.
Nu är detta tak ett minne blott,finns inte mkt kvar där inte.

Toodelidoo på andra sidan , ser du mig.
 
Bild tagen från ställningen
 
 
Då har jag bjussat på en bildbomb från dagens arbete med vårat taklyft.
 
Imorgon är det dagen med stort D
 
Helen.HUSnrNIO

Jisses sicket projekt ni dragit igång tänker jag när jag ser dina bilder!
Wao och den där röda bjälken ser ju enorm ut typ...

Ska bli häftigt att se hur det fortlöper.
Kul att du fått upp ögonen för Chiagröten! Grymt nyttigt, gott och mättande ju :-)

ullie

heeej Ang min lilla korvunge.. ongen va väl typ 4 år vi skulle på kalas på monkeytown. alla barnen får välja mat. hamburgare strips eller korv o strips. vi är sist i kön alla typ alla väljer hamburgare.. lilla felica säger KORV biträdet säger men lilla vännen alla tar hamburgare vill inte du ha det då ??? JA SKA HA KORV TACK ryter ungen ha ha ha roligt barn o mamma skämdes :D Fniss