En krona för varje Spik

 
Oj vad dagarna går men här är lite bilder från helgen :)
Galet varmt hela 28 grader på både Fredagen o Lördagen
Blev ett svettigt pass i trädgården med att riva ner det gamla taket som stod o tog en massa plats.
Barnen var jätteduktiga som drog på sig arbetshandskar o hjälpte till;) så gulligt när de försökte få i pappskivorna i vår container:)
Glad att det funkat så bra med barnen medans vi sliter med brädor o gud vet allt dessutom finns det ingen som helst lekmöjlighet på våran tomt förutom våran inklämda studsmatta på baksidan;)
Barnen har även plockat spikar i varsin hink och en krona för varje spik är det som gäller;)
Blir många kronor för än är det inte spikfritt på vår tomt.
Något jag stör mig på är när grannungarna kommer barfota utan skor ,jätteretsamt men jag har sagt till att det ligger vassa föremål här ute så nu ger jag upp morr morr....
 
Liten men stark Nova:)
 

Det blev ialla fall lite mer space på vår tomt efter taket försvann.
Ställde tillbaka rutchkanan men nu kom det en transport med 8 ton takpannor igår som måste ta över den platsen;)känns lite surt för pannorna ska egentligen ligga utspidda på taket nu,men gubbarna är inte klara där uppe och idag hoppas jag peppar peppar att de blir klara för det är mening att vi ska sätta dit takpannorna själva under långhelgen och i skrivandes stund är sambon på väg att hyra en maskin eftersom vi inte kan klättra upp med dessa pannor till tak,lite irreterande att vi inte sköt upp takpannorna tills i eftermiddag detta blir ju en extra kostnad för oss men å andra sidan skulle allt vara klart i Måndags.
Dessutom var det besikning i går och gissa om jag skämdes över att vi inte ringt o avbokat det.
Trodde jag skulle skämmas ihjäl när karln stod i dörren o berättade att det är inte KLART
Tack min käre sambo för at du lyssnar så bra på mig:)
Men allt är under kontroll o inga konstigheter det har bara tagit lite längre tid än beräknad o det rör sig bara om nån dag men det ställer till det lite i tidsplanering enligt mig:)
 
 
En vecka efter taklyftet exakt i dag:)
 
Tjejerna blev så nyfikna så de tog sig upp på ställningen o spanande på sina blivande rum.
Men det tar lite tid innan vi kommer dit:)
Vi har hur mkt mkt som helst att göra.
Men bra blir det i slutändan.