Gråväder o matlistor o läxhjälp

Kvällens middag
Denna tråkiga vardagsmiddag,mest svårt att komma på vad som ska ätas.
Jag måste bli bättre på att göra matlistor och handla mat för fler dagar än en :)
Så idag fick det bli potatisbullar det uppskattas alltid hos barnen och det går fort i ugn.
 
Dukar alltid för 5 personer men oftast är vi bara fyra kring bordet eftersom mannen kommer sent.
 
Själv kan jag inte bara äta potatisbullar rakt upp o ner utan på med rivna morötter o kål ruccola

Hallonsylt ett måste enligt Nova

Passade även på att göra läxan direkt efter middagen i lugn o ro.
 
Läsläxa några dar i veckan för Engla
Eller rättare sagt de har läxa från Måndag till nästa Måndag men ska gärna läsa en tre ggr i veckan.
Matteläxan kommer hem imorgon och ska vara inne på Måndagen den med.
 
 

Nu ska jag se efter om min tonårstjej behöver hjälp med något skolarbete innan det är dags att lägga småtjejerna i säng.
Fy vad jag tycker denna årstid är trist,fasikens det är ju grått från morgon till kväll.
Märks på mitt humör:)
 
Kram o var rädd om dig
Natalia Richardson

Mums vilken god middag. Själv åt vi varma mackor med svamp på,
Ja vilket trågigt väder vi har.
Kram gumman.

Mamma Mindy

God förmiddag söta..Så fina bilder du delar med dig av på dina godingar.
Hoppas att allt är bra med dig och familjen o du får en fin dag.kramkram