Minusgrader


Gårdagens middagsbord
 
Minusgrader var det här,frost på taken  i morse.
Kände att det var halt på marken då jag klev ur bussen ,usch min stora skrock varje vinter är att göra en snygg vurpa i halkan:)
 
 
Tillagade köttfärslimpa igår för första gången  på väldigt länge , tyckte den var så god när vi blev bjudna av min bror senast på just köttfärslimpa.
Tyvärr glömde jag att lägga limpan i en brödform haha men det gick bra detta också även om den såg lite kul ut:)
 

Barnen var inte så förtjusta i min köttfärslimpa ,de åt potatis och broccoli. hade inte väntat mig annat heller:)
De petar i all mat och är så tråkiga och jag tänker inte laga pasta varje dag längre.
 
 
Bästa såstermoskannan från Anders Petter fick pappan i huset på fars dag,den är kanon och håller värmen riktigt bra.
 
 
Här kan man även se en glimt från våran julbelysta flaggstång :)
Jag tycker den e riktig mysig och lyser upp i November mörkret.
 
 
 
 
Något som också är väldigt mysigt är våran nya kamin,den värmer upp betydligt fortare än våran förra.
inte så bra bild men det är så tråkigt att visa den fula väggen som ska gipsas och målas om,ja det är mkt jobb i detta hus efter vi gjorde vårat taklyft och byggde på en våning.
 
Blev så sugen på glögg igår :)

Skulle behöva köpa fina glöggmuggar men hittar inga roliga? iitalla hade så fina förut men det har tyvärr utgått.
 
Önskar dig en fin dag
Kristin/onlyfemale.se

Åh jag älskar köttfärslimpa! Såå gott, det måste jag laga snart med.

Superfint med belysningen i flaggstången!
Är riktigt avis på er kamin också, vi har ju väldigt nära att skaffa en vi med i höstas men tyvärr funkar det inte där vi vill ha den:(

Kram!

ullie

åhh så mysigt ni har det.
usch gud ja lika rädd vart år att man ska ramla.

haha har aldrig min i en bröform de har den roliga formen men lika god för det säger de =)

Stor kram finis

Linn

Otroligt fin blogg :) titta gärna in på min blogg för baktips och goda recept:)

Svar: Tack så jättemkt ,ska genast ta mig en titt på din:)
mammansprinsessor