Engla blivande byggare

Engla läser instruktionen och bygger sitt lego friends helt själv :)
 
När Engla fyllde år fick hon lego friends i present.
Hon har byggt allt själv och jag är imponerad av hur duktig hon är.
Jag är helt säker på att hon lätt skulle kunna montera möbler från ikea nu:)
Ja hon brås då inte på sin mor.
 
Koncentrerad Engla
Av min syster o bror fick hon  Disney lego
Som hon byggde ihop själv såklart:)
 
Nu har vi gjort plats för Legobygget i varsin legohylla.
Igår hade Engla en läxa till fritids.
Hon skulle ta med tre saker hemifrån som hon tyckte om.
Det blev den stora Nallen Bo och Rainbow armbanden som hon gör flitigt samt en liten lego friends båt
Det roliga var att jag visste ingenting de hade inte mailat utan barnen skulle komma ihåg detta själva och igår var det Englas tur att få visa och hon plockade ner sakerna själv i väskan.
 
Idag när jag kom till skolan var det en av  fritidspersonalen som kom fram till mig och berättade hur stolt hon var över Engla som tydligt hade berättat om sina saker:)
Hon hade vågat sitta där och pratat högt inför fritidsgruppen om sina saker och det var många frågor till Engla:)
Så roligt att höra och jag blir så glad i mammahjärtat.
Engla är lite blyg och inte den som pratar o tar plats så detta kändes så kul.
Dessutom blir jag så glad när personalen kommer fram och berättar att hon tar för sig mer o mer.
 
 
 
 
mamma mindy

God middag snäckan..Så fint lego prinsess slott din dotter fick..Så skoj att bygg med lego med barnen.Ha en fin onsdag.kram

Nathalia

Så skoj Petra.

ullie

ja man blir så glad..

åh så duktig hon e så fint kommer bli som en riktig pappa byggare den där damen :)

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Alltid skönt i mammahjärtat när de små gör framsteg och utvecklas.

Hoppas ni får en härlig helg! Kramar

ullie

hoppas ni haft en skön helg kram