Första Oktober

1 Oktober och jag kör på rosa denna onsdag:)
Det finns inga monster
Det finns inga monster intalade jag mig själv i går kväll när jag släckte lampan och skulle sova:)
Är inte så förtjust att sova ensam med mina barn då jag är lite mörkrädd denna årstid.
Men jag vaknade och kände mig stolt o glad att jag sovit hela natten förutom Nova som vaknade och ropade från sitt rum att jag skulle hämta henne för lite sällskap:)
 
Frost och en superhärlig morgon
Grannen stod o skrapade bilen och frågade om Engla ville åka med till skolan.
Yes vilken tur för vi var sent ute i vanlig ordning så vi ställde tillbaka cyklarna och Engla fick åka med till skolan.
Nova var ledig och vi tog en morgonpromenad ner till Ica och köpte med oss färska frallor hem.
 
Tog en tur till linbaneparken med Nova efter frukost.
Så skönt att jag kan välja att ha Nova hemma från förskolan när det passar oss,det är en lyx för mig.
Man kan aldrig ta igen denna tid så bäst att passa på och njuta.
 
Efter vi hämtat Engla från skolan fortsatte vi mot nästa lekpark
 
Dagens skoltjej
Fantastiskt väder för att vara Oktober
 

Vi stannade kvar länge denna eftermiddag
Sedan gick vi hem och jag fick hjälp i köket med matlagningen;)
Inte illa att ha tjejer som hjälper mig med att rulla köttbullar minsann.
 
Alltså hur snygga köttbullar blev inte detta?
 
Rosa potatis hemmagjorda köttbullar och sallad med mozzarella ,sås o lingonsylt fanns givetvis på bordet också;) 
 
Oktober= Rosa månad och jag handlar allt som är rosa för att stödja den förbannade bröstcancern som jag hoppas går att utrota snart.
Hatar ordet cancer,min mamma hade bröstcancer och även om hon blev friskförklarad fem årsenare så fick hon livmordercancer:(
 
Krama om dina nära och kära och berätta hur mycket du älskar dem.
 
 
jannice lindell

ja,nu börjar den rosa månaden! så fin du är i rosa=) kram

Nathalia

Hemska hemska cancer.
Så fin du är i dina rosa kläder gumman. Hoppas du ni har haft en trevlig dag?
Ha ha ja min har varit,att jaka hund. Kan läsa i bloggen min.
Kram.

Maria

Fruktansvärd sjukdom!!
Här köps också en massa rosa, försöker och stödja så mycket det bara går!
Vi har också gått igenom cancerproceduren med nära anhörig :(
Fuck cancer!!

Du klär jättebra i rosa! :)

Kram kram

Mamma Mindy

Så fina bilder som vanligen på dina små hjärtan..Hur gör då med dina små när det är jul och födelsedagar..har du de på heltid dina små hjärtan...Kram kraM

Svar: Det är mina två äldre barn som har olika pappor men de är hos mig på heltid,förutom sonen som är 24 år som flyttat hemifrån:)jag bor alltså med småtjejernas pappa:) kram
mammansprinsessor