Kalasväder och Kalasdisco

Dagens mama
I morse vaknade jag på fel sida :(
Inte nog med det. När jag tänkte överraska fam med nygräddade våfflor till frukost brast det  då min äldsta söta dotter råkat låna ut våffelhjärnet till en av våra grannar grrr.....
Startade ugnen för att slå ihop en scones deg snabbt men insåg att mjölet var puts väck slut
Varken våfflor eller nybakta scones blev av.
Guuud så irreterad jag var dessutom hoppade mannen i byggkläderna direkt och började sätta fart på övervåning innan man ens han säga god morgon:)
Jag kände mig frusterad och så förbannad att jag kunnat gå ut och smällt till någon.
Det här bygget kommer ha ihjäl mig ,precis så kändes det;)
 
 
Engla var klädd för discokalas hos kompisen Ida
 
Jag och Engla cyklade iväg till Ida i det underbara soliga vädret
Eftersom Engla är lite blyg så hängde jag med in och blev kvar under kalasets gång.
17 tjejer som dansade och käkade våfflor åt popcorn och hade skoj gjorde min dag till den bättre:)
Jättetrevligt att stanna och lära känna hennes föräldrar,oftast lämnar man ju bara in barnen och går därifrån.
Det var jag och en mamma till som stannade på fika och hade så himla trevligt.
Tjejerna fick lära sig dansa disco av ett dansproffs,bara en sån sak liksom:)
Det var verkligen supermysigt att träffa dessa människor idag som man oftast bara säger ett "hej" i farten på skolan.
Jag älskar när folk är så där gästvänliga och lättsamma.
 

Efter kalaset åkte jag och min äldsta tjej till Täby c för lite egentid som det så fint heter:)
Skönt att bara strosa runt hon o jag.
Köpte present till min son som fyller år i morgon:)
 

Kvällens sena middag blev egengjord Gulasch så himelskt gott.
 
Fångarna på fortet och lite smågodis sedan somnade de små bums.
Imorgon bitti är det spinning en timme så skönt att komma igång med träningsrutiner nu.
Ska satsa på lite mer styrketräning nu också:)
 
 
 
 
 
God natt från mig och imorgon är jag mamma till en kille som fyller 24 år hepp hepp...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ullie

så fin du är fast du vaknat på felsida =) <3

hann du skriva precis innan ja la ut mitt senaste från idag nu ??
så söt hon e engla hoppas kalaset va kul
ja du gud så de växer barnen man hinner ju inte med alls faktiskt kram hoppas morgon dagen blir bätre

Me & My Baby Dolls

Va skönt att höra att din dag blev bättre!
P.S Du ser inte ut som en mamma som har en son på 24 år :-)

Helen.HUSnrNIO

Äsch låt han hållas. Det kommer ju att bli såå grymt bra och fint när allt är klart hos er :)
Fast visst kan man bli lite tvär när många små saker drabbar samman...

Skönt att dagen vände sen :)

Nu finns receptet på de goda rödbetorna med chèvre på bloggen. Grymt gott!

Trevlig fortsättning på söndagen!

jannice lindell

Vad frustrerande... Hoppas ni fick i er något gott till frukost ändå! Kram