Onsdag

Vad blir det för mat?
I all sin enkelhet blev det spagetti och köttfärssås till middag
Försöker alltid få med en skål sallad ,barnen gillar mest majs o tomater.
Fy vad jag tycker det är svårt med vardagsmat att hitta på recept som alla gillar i familjen.
Engla har äntligen lärt sig äta köttfärs, förr vägrade hon ens smaka kött eller köttfärsrätter.
 
 

I kväll är jag ensam med tjejerna då mannen är ute med jobb.
Guuud så jag kan sakna att gå ut och äta en kväll även om jag föredrar att äta mat hemma:)
 
Kallt o ruggit värre denna onsdag som mestadels bjudit på regn.
På med vantar o mössor på barnen i morse ,det är inte klokt vad fort det gick.
Det blev liksom vinterkläder direkt.
 
Jag och Nova körde en hemma-dag.
Gjorde lite ärenden och hade det mysigt:)
 
Dags att plocka fram barnens kläder för morgondagen och packa skolväskan.
Imorgon blir det en tidig buss, otroligt mkt kö nu när roslagsbanan inte fungerar.
Cykla är för kallt tyvärr.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jannice lindell

mums med spagetti och köttfärsås... de går alltid hem! kram

Nathalia

Ser jättegod ut. Själv åt vi fisk ärtor och pottis.hoss svärmor och svärfar i kväll. Ja fy så kallt det blivit nu.

pillan

Jamen alltså man kan ju bli galen på den här vardagsmaten.... Jag är ganska flitig på att experimentera i köket men måste då ha ett "barnvänligt" alterantiv till hands... Typ blodpudding, kalvsylta etc! Så väldigt ofta gör jag två eller tre maträtter... galet jag vet :/

Kram P