Vardag

Engla min älskade skolunge
 
Imorse tog vi våra cyklar och trampade tillsammans med granntjejen till skolan.
Hon har nämligen fått mersmak att cykla med oss :)
Vi både lämnar o hämtar henne och hennes pappa ser så förbryllad ut men hon vill så gärna cykla med oss och kan man hjälpa till och avlasta andra så är jag nöjd :)
 
Däremot hade jag en tjej som hade ont i magen när jag hämtade henne,tror hon mestadels var hungrig hon äter inte speciellt mkt i skolan,
Jag packar alltid ner en smörgås och frukt men idag hade hon blivit knuffad av en olyckshändelse och tappade sin smörgås o frukt i sanden.
Sedan var lunchen inte så populär för damen.
 
Skönt imorgon har vi tid för utvecklingsamtal och då får jag veta lite mer om  hennes fröken och hur det går i skolan för Engla.
 
 
Själv har jag gått omkring hela dagen med träningskläderna och fortfarande inte kommit iväg på någon pw:)
Blev att tvätta fönster och få bort värsta skiten kring våran fasad.
Rensat har både jag och Alexandra gjort i rabatterna efter skolan.
Så det får väl räknas som motion det också:)
 
 
Min lilla fundersamma Nova på väg hem från dagis idag.
En glad ettagluttare är hon allt;)
Något som slagit mig är att dessa cyklar som finns på skolan är jätteroliga för barnen.
Snabbt cyklas det och det finns även sparkcyklar och andra modeller på cyklar.
Engla har lääängtat ett helt år på att få cykla på dessa cyklar man måste nämligen ha börjat i första klass för att få tillstånd på den cykeln:)
 
Det där med hjälm är ju rätt så laddat ialla fall för oss vuxna,för barnen är det ju lag tills de är 15år.
Men jag skulle aldrig ta på mig en cykelhjälm där går min gräns för har jag cyklat sedan jag var 5 år utan hjälm så tänker jag då inte börja med det i vuxen ålder och det har inte något med frisyren att göra kan jag tillägga:)
 
Kram och godnatt
 
 
 
 
Nathalia

Hej
Fina bilder,härligt satt cyxla. Fick en tanke när jag läsde att du ej satt på dig. Hjälm.. Om inte vi vuxna har det på oss och sen säjer till våra barn,ni måste ha det. Tycker inte du att det blir lite konstigt då??
Det tycker jag,för om jag säjer ta på dig din hjälm men ej har på mig själv,då säjer jag imod mig själv..
Kram.

mamma mindy

God förmiddag snäckan..Stakas liten som har ont i magen och tappade mackan i sanden..inte alltid lätt att vara liten..kul med cuýkling..de gillar mina små barn med..de vill gärna cykal till skolan men känns inte lönt för det är runt knuten och jobbigt för mig att ta hem de också..så de får bli efter skolan för deras del..Hoppas att du får en fin dag..vad jobbar du med..kanske redan har frågat och glömt...Ja det ska bli skönt med träning..kommer göra lita uppdateringar inan o efter bilder hur man ändras i kroppen..hihih..Ha en fin onsdag..kram kram

Sara

Så mysigt att vara ute och cykla :)

SV: Så roligt, hoppas du kommer älska kladdkakan :)

Life of Johanna

Hoppas magontet gick över. Och förstår att det känns kul med en sådan cykel, speciellt när man längtat ett helt år på att få använda dem :)

my

Jag håller med Nathalia. Det är jätteviktigt att du knäpper på dig en cykelhjälm.