Fredag

Engla och Nova i morse innan skola/dagis
 
Hej Fredag
 
I morse efter lämning av Engla så promenerade jag och Nova mot förskolan.
Hade utveckling samtal och som vanligt allt är bra;)
Så kul att våran blyga tjej tar mer plats i gruppen nu.
Till hösten kommer hon åter igen att vara kvar på samma avd.
Lite komiskt hon har gått på samma avd sedan hon började.
Det har blivit skola i "huset" så det ska ändras om lite och en dagis avd stängs.
Jag kommer dock inte att välja denna skola utan det blir samma som Engla går på.
Känns mer som en riktig skola och jag är supernöjd med den.
Men först ska Nova gå klart på förskolan och jag tror att det även blir femårsgrupp några timmar om dagen då bara femåringar samlas och får lite förberedande övningar inför skolstart.
 
Nova kan redan läsa och skriva och räkna så det känns långt kvar till skolan för hennes del.
Jag blir förvånad varje gång hon läser och ljudar.
Så nu får hon fler utmaningar av förskolan ;)
Enligt pedagogerna så är hon skolmogen redan och det kom inte som någon överraskning direkt :)
 
 
Så glada i morse ;)
 
 
Hade bråttom när bilderna togs ser i efterhand att de både är suddiga o gula ;)
Jag har även varit duktig och tagit en PW i regnet så nu fick jag lite mer energi till att städa.
Tänkte hugga tag i tjejernas rum och rensa och försöka dela upp lite leksaker eftersom de snart får ett eget rum.
Väntar även på leveranser så jag hoppas de kommer innan jag går för att hämta hem tjejerna.
Vad händer hos dig?
 
 
jannice lindell

Vilka söta tjejer!=) Trevlig helg. Kram

♥ Sojka ♥

Så söta! :) <3