Blodprov och eksem


Världens tuffaste tjej har jag och hon heter Nova :)
 
Det var böjveckseksem som jag misstänkte och vi satt länge inne hos läkaren o pratade och kom fram till en två salvor.
Fuktbomba är vad vi ska göra nu.
Smörja morgon middag kväll i 5 dagar .
Vi fick även lämna ett blodprov för att vara på den säkra sidan så vi kan se om det är något som Nova är allergisk emot i kosten.
Inte ett ord men en liten tår i ögonvrån kunde jag se och jag tyckte så synd om henne som inte alls var förberdd på sprutor,vi skulle ju typ bara få salva trodde jag.
Känner mig som världens elakaste mamma:(
Men det gick jättebra och Nova satt still länge medans de stal blod av henne från fingret.
Varför tar man inte i armen på barn? det går ju betydligt fortare.
jaja nu är det gjort och läkaren ska ringa oss om en vecka.
Alltså bästa husläkarna har vi här i kyrkbyn :)
 
Vi intog en pannkakslunch och köpte med oss gofika hem till eftermiddagsfikat.
Måste ju få lyxa till det lite när man är så duktigt.
Älskade skrutt hoppas det elaka eksemet försvinner nu.
 
Mirre

Ohh duktig tjeja, hoppas att eksemen försvinner nu då, men såklart får man god favvisrätt då man vart så duktig =D

Natalia Richardson

Dugtig hon är. Hoppas det snart försviner.
Hur mår du annars vännen? kram.

Kristin/onlyfemale

Vilken duktig tjej!! Hoppas art det försvinner snart. Kram

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så duktig tjej!
Hoppas det "bara" är eksem och ingen allergi.
Kram