Kolatårta


Slängde i hop denna enkla kolatårta häromkvällen.
Enkelt och ingen kaka som behöver tillbringas i ngn ugn dessa varma dagar.
 
Jag mixade 200 g digestivekex till smulor och tillsatte sedan 75 gram smällt smör.
Klippte till bakplåtspapper så det passade i min springform på 24 cm.
Tryckte ut kaksmulorna i botten och lät det stå i frysen mellan 30-40 min
 
Ingredienser
1 burk karamelliserad mjölk
1-2 bananer
4 dl grädde
3 paket dubbeldaim
 
Efter digestivebotten varit i frysen så lossade jag bakplåtspappret och la botten på ett kakfat.
Bred över karamelliserad mjölk.
Skivade en banan och la det över kolan
Vispa grädden tillsammans med den hackade daimen.
Fördela den över tårtan och hacka den sista daimen och strö över på toppen av tårtan.
 
 
Kan inte bli enklare än så och den är grymt god.
Ni måste testa och receptet hittade jag hos bloggen bakverk och fikastunder
starsinlife.blogg.se

Ja det är ju sååå gott!! Den brukar ju oxå göra:)

Ulrika Webersköld

mmm hur gott då eller mums!!

älskar att fika o mysa ute nu i detta väder.

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Men så mumsigt! Hmmm karamelliserad mjölk. Hur gör man det?
Kram

Svar: Tack karamelliserad mjölk finns färdig att köpa:) kram
mammansprinsessor