Sista semesterveckan

Engla på IKEA idag
Nova och Alexandra hade ingen större lust att hänga med och kolla möbler idag så de två stannade hemma.
Alex är ju så stor så hon kan ju lätt passa Nova.
Engla fick tid tillsammans med oss själva :)
Det tycker hon är så mysigt och man får passa på då tillfälle ges,lite lugnare med bara ett barn med sig på IKEA
Vi passade på att luncha  och härligt att det var så lite folk idag,vi slapp trängas.
 
Det blev i alla fall ett nytt matsalsbord med 8 st stolar som Björn nu håller på att skruva i hop:)
Äntligen gjorde vi ett val.
Hade spanat på ett annat på MIO med vitt högblankt bord med vita skinnstolar men vi ändrade oss snabbt när vi tittade på bordet häromdagen,det kommer inte vara högblankt länge och repor och annat tjafs kommer att förstöra bordet ,det var inte värt pengarna.
Däremot kan jag tänka mig en soffa från Mio möbler:)
 
 

Tjo hej från mig åter till bubblorna i glaset och nya möbler som ska monteras vidare:)
Natalia Richardson

Jag skulle med till IKEA i dag. Men å blev det inte,kolla min blogg.

jannice lindelja

Härligt med IKEA.. Själv skulle jag med dit till IEKA... Skulle åka till Västerås men tur jag inte gjorde det.... Det vart en tragisk historia där.. Tur jag valde Uppsala :)

Kristin/onlyfemale

Vad spännande att se resultatet sen. Men fy vilken tragisk händelse som skedde idag i Västerås, fruktansvärt!

Kran

jannice lindelja

Här har du receptet!! :) ;)

Ketchup
1 gul lök
1 - 2 vitlöksklyftor
1 - 2 röda pepparfrukter
5 mogna kvisttomater
1 msk olja
1/2 dl tomatpuré
1/2 dl farinsocker
1/2 dl vitvinsvinäger
1 msk worcestershiresås
1 tsk salt
1 tsk nymald svartpeppar

Ketchup: Skala lök och vitlök, kärna ur chilin och hacka dem. Skålla och tärna tomaterna.
Stek löken och chilin i oljan i en stekpanna på ganska hög värme tills det blir mjukt. Blanda ner tomatpurén och fräs. Tillsätt tomaterna. Blanda ner farinsocker, vinäger och worcestershiresås. Låt sjuda under lock ca 25 minuter. Mixa allting i en mixer eller med en stavmixer. Smaksätt med salt och peppar. Om ketchupen är för lös, låt den sjuda utan lock tills den får den konsistens som önskas. Låt den kallna.

Svar: Tack snälla vad gulligt av dig:)
mammansprinsessor

Mirre

Mysigt att gå shoppa med ena dottern och så roligt med nya köksmöbler, det köpte vi också nyligen, gör mycket det =D