Fröknäcke

 
Testade på att baka fröknäcke
Ett godare o nyttigare alternativ utan en massa onödiga tillsattser.
Tycker att det blev helt godkänt ;)
 
 
1 dl solroskärnor
1 dl linfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl sesamfrön
0,5 dl chiafrön
0,5 dl havregryn
1dl majsmjöl
1 msk honung
0,5 dl olivolja
1,25 dl kokhett vatten
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, Tillsätt olivolja honung och vattnet.
Rör om  och tryck ut på en plåt med bakplåtspapper(inte smörpapper som jag gjorde första ggn)
Lägg gärna ett bakplåtspapper över och ta hjälp med händerna för att få den så platt som möjligt.
Grädda i ugn 150 g i 30 min.
 
Det går såklart att variera ingredienserna och nästa gång tänkte jag testa att tillsätta psylliumfröskal.(har en en oöppen påse i skåpet som står o dammar)
 

Plättlätt
 

Testade att toppa med keso och jordnötsmör men jag föredrar nog keso mer;)
 
 
Natalia Richardson

Ser rigtigt gott ut.
Petra jag börja sova bättre nu och känner mig lite gladade nu.
Nyfiken hur går det med övervåningen?
Trevlig helg
Kram.