Vaccination och en begravd dvärghamster

Nova igår på 5-årskontroll
Sista besöket på BVC var igår för våran Nova
Nästa kontroll blir när hon börjar skolan:)
 
Jag blev bjuden på kaffe i väntrummet och även en god kaka som Nova serverade mig:)
 
 
Min lilla pirat;)
Synen var det inge fel på herregud jag såg inte ens sista radens bokstäver med linser i :)
Det bjöds även på vaccination och den här tjejen är den tuffaste jag vet:)
Hon brydde sig inte ett dugg utan hon lyssnade på när BVC Mia förklarade varför man måste ta vaccinationen.
Hon tog av sig tröjärmen och fortsatte spela på min iphone medans hon fick sprutan;)
Inte en tår fällde hon.
Duktiga tjejen så skönt att det är gjort.
 
Däremot har vi sovit oroligt i natt hon hade ont i armen så idag är vi hemma och myser framför tv.n  i sängen.
Jag hinkar i mig kaffe men det vill inte hjälpa min trötthet.
 
Vårat underbara husdjur dvärghamstern Lilly tog sitt sista andetag i går eftermiddag:(
Stackars liten då som hon kämpade.
Jag tog upp henne ur buren o höll henne i min hand,hon pep o led den lille stackarn.
Jag la henne i Alex säng med en liten filt på sig precis innan jag skulle gå och där låg hon tills Alex kom hem:(
 
Armarna i kors
Tänk att man kan sakna en liten sketen hamster:)
Vi måste åka och köpa en ny ikväll.
 
Hon började bita oss förra veckan så jag förstod att ngt inte var som det skulle.
Varje morgon när vi klev upp sprang hon den där centifugen med en väldans fart:)
Hon kom fram när vi ropade på henne lilla lilly då;)
 
Självklart hade vi begravningscermoni igår kväll ute i vår trädgård.
Engla ritade en liten teckning och vi la ner tulpanblad i den rosa fina asken vi la henne i och vi band runt ett armband i kors runt asken och det blev så fint så;)
 
Vila i frid Little Lilly :)
 
Nu ska jag mysa vidare med Nova denna dag sedan ska vi hämta Engla som idag ska ta med sig en klasskompis hem:)
Life of Johanna

Tävla gärna inne hos mig

http://lifeofjohanna.se/2015/january/tavling-i-samarbete-med-lugna-lyktan.html

Ber om ursäkt om du inte uppskattar tävlingstips!

Natalia Richardson

Beglagar att eran lilla. vän har gått bort. Så fint ni gjorde hennes sista villa.
Hoppas flickorna inte är allt för lessna nu.
Vilken tjej som inte ens blinckar när hon får spruta. Jag blir nästan hystyrisk när jag får ha ha.
Kram vännen.

Kristin/onlyfemale.se

Så fint ni gjort, beklagar sorgen. Har själv haft hamstrar och vet precis hur det känns, trodde inte att det fick att få känslor för de små djuren men det fick jag verkligen,
Vad duktig hon var på kontrollen, modig som få.
Kram!