Paj och Allsång

 
Hallå i stugorna
Hur har ni det med vädret ? här blir man nästan bortblåst :)
Att jag saknar solen. Nu vill jag bränna på min solbränna lite till så den inte försvinner:)
 
Har i alla fall plockat in lite rabarber från trädgården och gett mig på att baka en supergod rabarber/jordgubbspaj.
Alltså  den var god jag brukar inte vara någon klippa i köket men till och med sambon tyckte om den:)Han som aldrig äter kakor eller efterätter i vanligt fall.
 

Svenska gubbarna köpte jag dock på ICA
 

Perfekt med paj framför kvällens allsång.
Tittade ni?
 
Säger till barnen att vi ska åka dit och titta istället men lik förbaskat sitter vi i soffan på Tisdagskvällarna :)
 
I morgon ska det tydligen regna mer eller mindre hela dagen så då borde jag passa på att leta ny bikini.
Om den nu väl kommer till användning så att säga;)
Ja men nån soldag till borde vi väl få eller hur ? än är inte sommaren slut.
Om inte annat kanske den levererar på västkusten nästa vecka :)
 
 
 
Sarah

Va mumsigt :)

ullie

trycker på stor ogilla knapp ang hemska höst vädret igen . har inte regnat förräns nu i kväll här men fyyy vill inte!!

mm paj så gott vännen gjorde vi ju i går.

hoppas du har en fin start på veckan kram

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Jag som är gräsallergiker kan tycka att det är skönt med en regndag emellanåt. Fast bara en! Fast blåsten gör ju att det blir värre. Då är det pollen överallt - ute, inne, på mig och barnen mm

Du får gärna bjuda på receptet på pajen, för den såg smaskens ut!
Kram

angelicasvarld.blogg.se

Men så gott!! Rabarber och jordgubbar är ju en underbar kombo!

Det vart ingen allsång för oss istället så var vi ute och åt lite middag med finfina vänner - inte helt fel det heller! Det gäller att passa på när barnen inte är hemma...

mamma mindy

Kan man komma på fika för detta såg riktigt gott ut :) kram

Jeanette

I helgen höll jag på att krevera i den heta, klibbiga och vindstilla luften. Så lite regn behövdes kände jag. Dock lite trist att det ska va så här hela denna veckan nästan.

elisabeth

har gjort flera rabarberpajer o har även en supergod o enkel rabarberkaka som gillas av alla,du kan få receptet om du vill...tror säkert att mannen kommer att gilla den :) visst är det underbart med rabarber från egna trädgården?
ja herregud vilken dålig sommar det är i år, så trist med regn o rusk o kidzen blir lätt uttråkade...hoppas på lite mera sol snart igen!! kram

Sarah

De va längesen ja kolla på Allsången :P Men har hört att Petra e dålig :/