Våran Måndag

Våran Nova har knäckt läskoden och läser nu egna böcker högt för oss:)
Sommarlov är det här och idag tog vi oss till biblioteket och lånade lite böcker.
Engla behövde en rolig bok att läsa under sommarlovet till läxa så vi passade även på att låna till Nova som lärt sig läsa själv,så duktig våran femåring är:)Hon är typ startklar för skolan men måste vänta ett helt år till dess:)
Hon räknar och läser o rabblar tiotal och kan alla färger på engelska.
Jag tycker hon är grymt duktig och vill bara lära sig mer och mer det finns ingen hejd.
Blev soligt o varmt så vi passade på att bada under eftermiddagen.
Härligt tyckte Engla
Själv väntar jag tills det blir varmare i luften :) men svalkade mig med en god loka persika är fortsatt förkyld så bäst att vänta.
 
Engla våran livsnjutare:)

Ja bäst att passa på för i morgon ska det tydligen regna igen.
Då blir det innefix med städning och annat skoj:)
 
 

Tänkte stoppa ner mina fötter 90 minuter i dessa fotpåsar nu under kvällen,är så slarvig med att fila o greja så detta blir nog susen för mina stackars fossingar.
 
 
jannice lindell

Hej!!! Hoppas det är fint. Själv var det ett tag sen man var inne och läste bloggar. Legat sjuk,förkyld och feber så då orkade man inte göra mycket :) Ni ser ut att ha det trevligt och kul när dom läser böcker för fullt!! Hur härligt som helst. Min son gör också det och det är kul!! Jag är också dålig på ta hand om fötterna. Dock används dom varje dag och jag undrar hela tiden när jag tittar på dom varför jag inte lägger mig en behnadlig eller köper denna hemmabehandligen själv :) Men nu förra veckan köpte jag sån!!! Nu ska fötterna bli snygga. Kram Jannice

Anonym

Mina fötter skulle verkligen behöva en omgång, jag har självsprickor lite här och var, de ser bedrövliga ut. Ohh så underbart att ha egen pool, avis jag blir.

Så duktiga de är och mysigt att låna böcker och läsa i sommar

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Vilken duktig tjej! Och vad härligt det ser ut hos er. Nästan som riktig sommar! :)

Kram Hanna

ullie

är de bra de där påsarna?
sser kallt ut o bada men det e ju det man vill fy vilket tråkväder vi har här.

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Så härligt det ser ut med poolen! Fast jag är en riktig badkruka och skulle nog vänta länge med att hoppa i.
Duktig prinsessa som läser så fint! Skönt att ha det "avklarat" innan skolstart! Min stora var typ 9 när hon knäckte koden och det var superjobbigt för henne.
Hoppas ni haft en härlig tisdag!
Kram

Kristin

Vad duktig Nova är!! Visade Nova bilderna på tjejerna när de badade och hon längtar tills vi ses. Kram

Natalia Richardson

Å så dutigt att redan kan läsa och räkna och tom tala lite enelska. Härligt att bada,som du säjer måste man passa på medans solen är uppe.
Berätta om det var bra den där fotsaken sen,kram.

elisabeth

vilken duktig tjej,men beror nog mkt på att hon är lillasyster....mina kunde inte läsa vid 5 års ålder...hoppas också att värmen kommer snart för detta är inte sommar om du frågar mig,med sol lite när den känner för det och så blåsigt o kallt emellanåt...idag har det regnat här!! :( kram

Svar: Tackar ja men hon älskar att lära sig saker hela tiden och har alltid varit sån;) mina tre äldre kunde inte heller läsa så tidigt,kraam
mammansprinsessor