Vardag


 
Den där middagen som alltid måste göras varje kväll.
Idag testade jag på att tillaga blomkålsgratäng för barnen pratade så gott om blomkål i går.
Tji fick jag det gick inge vidare alls ;)
Tur vi hade en massa lasagne över sedan gårdagens middag.
Jag tyckte i alla fall det var gott:)
Hade i kassler blomkål creme fraiche  sambal olek tomatpure lök.
 
 
Hej Måndag
 
Imorse vaknade jag en timme innan klockan ringde.
Vi som hade sovmorgon o allt , typiskt
Hade tid hos skolsköterskan för vaccination för Engla
Tredje gången gillt trodde jag men det sket sig även denna gång.
Vad gör man liksom hon är inte hysterisk o gråter utan vill inte bara slappna av med sin arm?
En hel timme satt vi och försökte övertala henne,jag muta med allt:)
Har även förklarat att sprutan är viktig att ta för att slippa sjukdomar.
Hade även på emla plåster innan.
Vi får helt enkelt göra ett nytt försök phju...
 
Mitt ex (Alex pappa) dök upp idag så jag har varit ute o vallat honom här i bygden.
 
 
 
 
Har gått omkring med lätt huvudvärk till och från hela dagen.
Tror jag går och lägger mig samtidigt som barnen  i kväll :)
 
Dags att plocka ur diskmaskinen för att placera in skitdisken.
Städa upp och packa skolväskor.
Denna härliga vardag:)
 
.
 
 
Nu knackar det på dörren  och grannungarna stormar in:)
 
Tjo hej från mig !
 
 
 
 
 
ɑ n n i k ɑ

Gott!

ullie

Hoppas huvudet blivit bättr. har oxå haft det idag faktiskt. har ju de rätt ofta så gnäll gnäll fia heter ja =)

mina barn gillar inte heller en blomkålsgratäng vi gjorde så nä går nog inte hem hos barn.
fina du som alltid .
snart sängen här natti kram