Ylande Varg och en skinnpaj


En tuff brud i lyxförpackning....
 
Jag har blivit med skinnjacka ,det var år o dar sedan jag ägde en fräsig skinnpaj.
Nu ska kärringen hotta till sig.
 
 
God morgon
 
Vaknade upp i ett svinkallt sovrum någon hade stängt av elementet brrr...
Har inte sovit ngt vidare bra heller blev väckt av att sambon knackade mig i huvudet halva natten.
Tydligen låg jag och ylade som en varg :)
 
Morgonbråk och tjafs  denna morgon  det är sååå mysigt att ta dessa konflikter ensam på mornarna
Tonåringar som retar ihjäl en och mitt morgonhumör är inte att leka med.
Nu har jag bestämt att i denna familj ska vi ha familjeråd en gång i veckan där vi sätter oss ner tillsammans och berättar och samtalar med varandra hur veckan kommer att se ut o lite annat ;)
Allt för att slippa oväntade överraskningar
Barnen ska också få hjälpa till mer i hemmet ,de är lata som höns.
Karln ska också uppfostras tydligen någon som glömt det.
 
 
Jag ska alltså inte bara tuffa till mig utseendemässigt utan även på insidan grrrr....
Har ni konflikter i erat hem eller har ni det grönare på andra sidan?
 
 
 
 
-5 grader i morse så det blev min dunjacka och barnen fick hoppa i vinterkläderna igen.
Man har med sig dubbla uppsättningar av ytterkläder till skola/dagis.
 
Nu ska jag återgå till mitt immun te känner mig fortfarande små hängig och har fått tandvärk på kuppen.
Men det går över det med ,det är ju bara en tand.
Solen skiner och hantverkarna slipar väggarna där uppe så det dånar om det.
Precis som det ska ,det går framåt med husbygget.
jannice lindell

Ja,de där med familjeråd är ju ett jättebra idé... Superbra! :)
Ibland åker mitt morgonhumör på också... Så jobbigt ibland men men.. Vilken snygg skinnjacka. Jag ska nog ta och köpa mig en ny snart. Kram

Kristin

Du får berätta hur det går med familjerådet. Vi kör med familjekalender som hänger i köket och där skrivs ALLT upp. Den ger en bra överblick över hur veckan ser ut för överraskningar hinner man ju inte med, haha. Kramkram

ullie

Den va ju jätte snygg. Ja du samråd får man om allt ska stämma.
ogillar att man vid denna årstid måste ha så himla mycket kläder ute pga vädret kallt ena o varmt andra .. suck vill ha 25 gr hela tiden tack .. kanske snart så . Hoppas ni får en fin start på helgen kram

pillan

Men supersnygg skinnpaj!! Vill oxå ha :)

Och ny design härinne... blev ju jättebra!!

Kram och trevlig helg, P