Första advent

Idag åkte vi till viggbyholms stationscafé som ligger i Täby för lite mysfika såhär lagom till första advent.Alexandra valde att stanna hemma.Inte så lätt att få med sig tonåringar :)
Supermysigt café med massa godsaker.
Passade sedan på att besöka barnens handelsbod,även det en mysig butik med leksaker.
Jättefin julskyltning.Vi hade tänkt att åka till NK stora julskyltning men eftersom det regnade så mkt idag kändes det inte lockande och detta var ju bra då vi slapp så ute o trängas för att se den årliga julskyltningen.
Tjejerna tyckte det var kul och spännande med alla små tomtar.
Tjejerna fick en varsin önskelista att fylla i medans vi besökte butiken, smart säljteknik:)
Åkte sedan hem och fortsatte med pepparkakashusen:)
 
Tjusiga nu har barnen gjort ett varsitt pepparkakshus att ha i sina egna rum.
Snart dags att skicka hem lite kompisar denna helg har gått fort som alltid.
 
Cissi

Vad mysigt!
Nu är det bara snön som saknas för att få in den bästa julkänslan 💕

Fröken M

Men herregud vilket "go-fika" !!
Jag håller med dig, julsaker är jätte dyrt om man vill ha något annat än de vanliga pappstjärnorna som går sönder bara man tittar på dem.
När det gäller dessa stjärnor blev jag dum-snål, tyckte fortfarande att de var i dyraste laget,
men såhär i efterhand ångrar jag ändå att jag inte köpte ytterligare 3 st så jag hade haft likadana i alla rum.
För dessa lär ju hålla sig lika fina år efter år om man förvarar dem i kartong när de inte används.

Kram

Maria

Ser mysigt ut....härliga pepparkakshus
Kram

ullie

ja natar att det blev en lång lista till tomten ? =)
' nu härjar Gorm här.. stormen o ösregn . ska hoppa i kojset Önskar en fin måndag kram

Netti Starby

Vilken mysig första advent ni hade :-D Kram

Anneli

Va mysigt💕Kraam

Svar: kram kram :)
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Mysiga bilder. Hoppas att allt är bra?Kram.

Svar: Tack allt är bra med oss;) kram
mammansprinsessor

Yohanna af Skovde

Vilker grymt fika! Och fint pepparkakshus! Verkar haft en mysig dag :)

angelicasvarld.blogg.se

Men så mysigt å vilket pepparkakshus!!

Glöm inte att kolla in min julkalender där den första luckan öppnas imorgon 1 dec kl 07:30 !!

Svar: Men så kul då kikar jag in till dig:)
mammansprinsessor