Dagens Lunch

 
I morse var det inte ljust direkt när vi klev upp.
Usch nu kommer detta mörker och gör det ännu svårare att kliva ur den varma sängen.
Men får väl tacka att det inte var någon frost i alla fall.
Precis när vi skulle öppna ytterdörren så ser jag att det börjat regna , jippie bara slänga av ungarna kläderna o byta om fort.
Vi lämnade först Nova på förskolan sedan cyklade vi vidare mot skolan och vi kom precis i tid:)
Varje Fredag får vi en veckorapport om giltig och ogiltig frånvaro samt avvikelsetid och just nu har vi 5 min sen ankomst .Jag försöker att göra allt i min makt för att vi inte ska bli sena om mornarna till Englas skola.
Tycker det är så ofint och störande att komma sent.Jag skäms i hjäl de gånger vi gjort det:)
 
Gjorde en lunch av det som fanns hemma , enkelt o gott blev det.Äggröra kyckling tomater och små jalapeno korvar.Är ingen lunch människa kan lätt hoppa den.Men ibland måste man för att få energi, särskilt nu när jag är förkyld.

Den gröna juicen ser inte ett dugg fräsch ut i sin färg:) men den är sååå god så att även barnen dricker den.
 
 
Önskar dig en fin Torsdag
 
åsa i åsele

Ja usch för att komma försent, det är ju så skämmigt... även om man vanligtvis inte rår för det.

Vad är den gröna juicen?

Jag tycker Din lunch ser god ut :)

Svar: Tack så mkt det är spenat äpple citron ananas :)
mammansprinsessor

Cissi

Hemskt att komma försent och oftast är det ju inte med flit. Jobbade dock i en klass som verkade tro att skolan var drop in mellan 8 (när vi började) och 10 på förmiddagen, och ja, det var ett låg stadium där alla lämnades av sina mammor... ;)Väldigt störande att försöka undervisa då...

Svar: Nej verkligen inte man stressar typ i hjäl sig om mornarna ibland:) och det är ju vi föräldrar som har ansvaret att låta barnen komma i tid.... kram
mammansprinsessor

Mirre

Näee känns aldrig kul att komma försent, jag har en tendens att alltid komma prick eller 5min försent till dagmamman, men hon verkar inte reagera på det, men jag tycker ej om det, men Isabelle är ju inte alltid medgörlig och tiden på morgonen går i raketfart

houseforus

Inget roligt att komma försent ...drabbar dock alla ngn gång.
Vilken lyx lunch...mums.
Kram

a n n i k a

Gott!