Soppa och pannkaka


Kvällens middag blev en kycklingsoppa med pannkaka till efterätt.
Är det Torsdag så är det.
Vi äter absolut inte pannkaka och soppa varje vecka :)
 
Barnen hjälpte mig att skala potatis och morötter,perfekt med hjälpredor i köket tycker jag.Det blir så mkt roligare då.
Engla dukade så fint :)

För dig som vill ha receptet på soppan så kommer det här.
 
Kycklingsoppa
 
Ingredienser
Potatis
morötter
koriander
timjan
kycklingfile
majskolvar
paprika
2 st hönsbuljong
passerade tomater
3 vitlöksklyftor
salt och peppar
 
ca 2 liter vatten och alla ingredienser fick koka upp tillsammans i 45 min.
Enkelt o gott.
 
 
 
 
Dixi Wonderland

Jag älskar att göra soppor nu när det är kallt ute :D

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Mysigt att laga mat tillsammans. De tycker ju oftast att det är väldigt roligt.

Hoppas du haft en fin torsdag! Kramar

Netti Starby

Soppan ser verkligen god ut! Kram

angelicasvarld.blogg.se

Ser ju super smarrigt ut!

ullie

ja men i detta kalla väder så behövs det soppa att värmas me.
när vi gör oxå det då vi inte haft det på ett tag.

mysigt när de hjälper till tycker ja så duktiga
Ja ja me avskyr detta kalla blåsiga o vinter höst hahah gud

Elena

Gott!

jannice lindell

mumsigt med soppa o pannkaka!!

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Tack för receptet! Den ska jag testa att göra till mig och kidsen. Jag känner på mig att det kommer att bli en storfavorit här hemma!
Kram

Emely

Å vad fint med ett litet löv på tallriken :)

Fröken M

Åh, kycklingsoppa lät riktigt gott !!
Det måste jag testa :)