Det är inte regn som faller det är mina tårar som fryser till is


Älskade pappa
Du fick en fin dag i regnet,familjen och dina vänner var på plats för att ta farväl.
Jag önskar av hela mitt hjärta att vi skulle ha träffats mer än vad vi gjorde.
Men nu blev det inte så och det ångrar jag djupt av mitt hjärta.
Jag har lärt mig något av detta och det är att aldrig mer skjuta upp saker.
Hur ska jag kunna förlåta mig själv??
 
Kistan valde jag åt dig och även blommor och dekoration
psalmer och musik likaså.
Musiken var den du älskade och det blev Always on my mind med Elvis.
Carola med håll mitt hjärta så otroligt fint pappa.
Jag tror du är stolt över mig nu;)
Jag vet att du är stolt du sa det de gånger vi talades vid i telefon,Jag är stolt över dig petra som inte dricker eller röker:)
 
Jag var på plats en timme innan begravningen för att dekorera det sista på kistan.
Hela vägen från Täby till skogskyrkogården hörde jag din röst säga Heeej Petra det är pappa som ringer....
Prästen var helt säker på att detta var ett tecken från dig.
Hon tyckte jag skulle ta vara och lyssna till det jag hör o känner.
Du och mamma kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag saknar er så oändligt.
 
Blommorna blomstrade tillsammans med mina tårar och jag tyckte det var så jäkla fint att din favorit resturang skickade den finaste blomgrupp och hälsning till dig.
Jag har lovat mig själv att åka dit och tacka och äta en god lunch/middag,
Det var på den krogen vi dansade du o jag pappa;)
Det var där vi firade dina födelsedagar förr.
Varför slutade jag träffa dig?????
Varför skämdes jag?
Varför?
 
Att DU älskade bilar gick inte att ta miste på :)
så jag ställde din röda bil du hade inglasad i bokhyllan på din kista.
 
Järngänget dina vänner kom och beklagade sorgen och höll mina händer så som de brukade göra:)
Vi blev fler än jag trodde i kyrkan och det värmde mig.
En av din vän satt och pratade med dig lite väl mkt tro jag;)
Prästen fick hjälpa honom till rätt plats efter att ha klappat på alla dina 4 barnbarn under avskedsmusiken.
Min älskade Björn var du glad att jag hade;) Var rädd om Björn sa du alltid.
Björn var den som tröstade och höll om mig och som försökte förgäves få mitt ben att sluta skaka inne i kyrkan:(
Jag vet inte vad som hände men det bara började hoppa;)
Hela jag skakade ett tag.
 
Pappa jag har så fina minnen från dig och de kommer jag att bevara i mitt hjärta.
Det är bara så svårt att förstå att vi inte ska ses eller höras på telefon mer.
Du måste lova mig att hälsa till mamma.
Jag vet att vi kommer att ses sen.
 

Minnesfikat tillsammans  med min faster farbröder och familjer:)
ja du pappa dessa har jag inte träffat sedan jag var en 5-10 år.
Din bror Lennart kom också och han har du aldrig träffat eftersom han blev bortadopterad ,ni försökte få till det men det rann ut i sanden och du fegade ur.Nu har jag fått träffa honom:)
 
Här sitter jag med min familj:) en familj jag inte träffat alls egentligen.Kusiner o kusinbarn faster farbröder.
Sprang på dessa personer utanför kapellet utan att veta vilka det var.
 
Jag är så ledsen samtidigt så glad som äntligen fått träffa min familj på pappas sida.
Jag har lovat att bjuda hem dem till oss så vi kan hålla kontakten.
Min farbror som sitter bredvid mig har sparat brev till mig och kort och han berättade så mkt om pappa denna fina dag.
haha min pappa var verkligen wild and crazy redan som ung:)
men jag kände en sådan värme i detta rum och jag ville aldrig att dagen skulle ta slut.
Jag ville fortsätta att prata och bara få vara med dem i all tid.
Om jag någonsin skulle få för mig att gifta mig så är det denna farbror som får överlämna mig:)
 
Det gör så ont i mig
så ont.
skjut aldrig upp något med någon
Varför väntade jag?
Vad väntade jag på?
Bättre tider?
Hur kunde jag vara så jävla självisk?
Min pappa var också en människa av kött och blod.
Älskade pappa jag var den sista du såg den sista du talade med.
Jag är så tacksam att jag han hem från Spanien.
Jag klappade dig på pannan och sa släpp taget precis som jag sa till mamma :(
Så märkligt att det blev mina sista ord till er.
 
SAKNAR ER SÅ FÖRBANNAT SKETANS MYCKET.
 
Jag kommer alltid alltid minnas våran sista dans med Lalehs låt Live tomorrow på favoritresturangen.
Jag vill le och jag vill dansa och jag vill hålla om dig.
Jag vill vrida tillbaka tiden.
 
Jag ska leva utan dig och jag känner en tomhet att inte ha någon förälder alls längre.
Jag minns den natten de ringde från sjukhuset och sa att du avlidit,jag hör fortfarande hans fula mesiga röst.
Jag beklagar sorgen.
 
Vila tryggt pappa jag ska se till att din lägenhet blir fin nu.
Du lovade mig en resa till Hawaii på min 30 års-dag den blev aldrig av men jag har lovat mig själv att min 46 årsdag ska firas på Mauritius och jag vet att du kommer att vara med i mitt hjärta.
Tack för allt pappa vi ses sen och glöm inte.....
 
 
Always on my mind
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Natalia Richardson

Åh så otroligt fint skrivet vännen.
Tårar rinner på min kind när jag läser detta blogginlägg,tänker på dagen jag begravde min älskade pappa. Som jag missar honom och önskar jag fick kramma tala med honom en gång till.
Puss och kram vännen..

Eva`s blogg

Åh så fint, jag får tillbaka minnen från min mammas begravning där jag stod framme o hade ett sista tal som jag skrivit till min älskade mamma...du har gjort det såå fint :) stor kram

Netti Starby

Många styrkekramar från mig <3

Mirre

Massa kärlek till dig, så fina foton du visar från begravningen <3

Anneli

❤️💔 Va fint💔❤️

Elisabeth

Ååh Petra så himla fint skrivet!♡
Jag fick tårar i ögonen o dem ville inte sluta rinna 😢 jag vet hur det känns,jag både skakade o storbölade på min pappas begravning, det beror på alla känslorna kan jag tro. Förstår även tomheten som du beskriver, man känner sig så ensam när man blitt föräldralös!! Jag blev så berörd av din text, mkt för att även jag saknar mina föräldrar så mycket så det gör ont!! Sköt om dig o ta hand om dig o de dina, stor kram 💜

Polly

Beklagar verkligen. Fina bilder. Kram

Helen

Finner inga ord... kram ❤❤❤

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Jag finner inga ord, fina Petra. Jag gråter när jag läser din text. Den är så fin och nära.
Stor kram