Jordgubb och rabarberpaj

 
Plockade rabarber  från min trädgård och slängde i hop en paj.
Så himmelskt god och den fick tummen upp alla mina tre trotsiga tjejer.
Alltså var är det för fel de är 6 snart 9 och snart 16 år  och gräääääälar o retas så jag håller på att bli crazy.
Såklart att sambon är ute på festligheter med jobb också men han missar min himmelskt goda paj så rätt åt honom:)
Förresten så bröt han min tånagel i natt;)
Jag borrade in mitt ben under hans för det är så härligt tycker jag:) men det tycker såklart inte min käre sambo så han buffade bort min fot och kom åt min lilltånagel så den gick av den typ delade på sig(skön känsla)
INTE.
Fick kliva upp i natt och klippa bort nageln typ halvblind o trött i badrummet.
Jag lovar jag ska hämnas han ska få sina tånaglar målade  i rött  när han snusar o snarkar gott i natt.
 

För dig som känner att du vill baka denna smarriga jordgubb och rabarberpaj så kommer receptet nedan.
 
Ingredienser
Ca 500 g rabarber
Ett gäng skivade jordgubbar , jag tog ca en halvliter.
1/2 msk potatismjöl
1 tsk malen kanel
4 msk strösocker
 
Deg
1  1/2 dl havregryn
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl strösocker
125 g smör
 
 
Gör så här:
 
 Sätt ugnen på 225°. Skär rabarbern i skivor. Blanda rabarber, potatismjöl, kanel och socker i en ugnssäker form. Blanda havregryn, vetemjöl och socker i en bunke. Lägg i smöret, skuret i bitar och arbeta ihop till en smulig deg. Fördela degen över rabarbern. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Servera med glass.
 
 
Önskar dig en fin sommarkväll
 
 
 
 
 
 
 
 
 
JUNITJEJ

Så gott!

Netti Starby

Oj vad gott och i helgen måste jag baka paj :-D Kram

Yohanna af Skovde

Meeen så gott! :)

mallan

Men åh så gott!!! :)

Marie

MEN OHH vad gott, mums

Men så är det på min sambos dator med, då sitter man på ett äldre IE eller så, kan hjälpa att prova Chrome istället =D, annars vet jag ej, du får kika i mobilen då, har det alltid varit så på min sida eller kommit nu hux plux?

Svar: det har kommit nu senaste dagarna,måste be sambon kolla om det är något skumt med min dator.kram
mammansprinsessor

Polly Svensson

Gott det såg ut men kan inte äta paj då degen gör min mage helt crazy. Hahahaha aj säger jag, ja gör det hämnas på honom. Kramis

Cissi

Mums vad gott!
Jag älskar att göra smulpajer med olika innehåll, gott och så enkelt ;P

Haha hämnden är ljuv ;) Lycka till!

Eva`s blogg

Ser mumsigt ut :) fina bilder oxå :) hoppas du får en fin dag kramen

FREEDOMtravel

Åh vad gott det ser ut! Jag är värdelös på att baka... måste bli bättre på det! ;)

autoimmunnpfmorsa.blogg.se

Så du fick lite fika i solen ändå 😊 men det hade varit störtnice om vi hade kunnat ses, fast du verkade ju ha fyllt upp med 3 tjejer!!😄 kram 💙

Svar: haha ja det blev en smarrig kvällsfika ,var du kvar länge i kyrkbyn? om jag tänkte på det kunde du kommit förbi på en bit paj:)
mammansprinsessor

autoimmunnpfmorsa.blogg.se

vi drog från kyrkbyn runt 16,ja det hade varit trevligt men jag kan väl ha det innestående :D