Petra


Tjohey idag har alla vi som heter Petra/Peter namnsdag.
Grattis till oss.
 
När jag var liten och satt i ngt väntrum typ hos tandläkare el nåt så ropades alltid Peter upp.
Jag minns att jag satt där och tänkte nu säger de fel igen:)
Jag var så jäkla van att få bli kallad Peter.
Dessutom hade jag kort hår som liten och såg väl ut som en Peter.
Petra var ju inte så vanligt namn på 70 talet.
 
Mitt namn valdes inte heller av mina föräldrar utan av den personal som förlöste min käre mamma.
Jag hade väldigt bråttom ut och kom några veckor för tidigt.
Egentligen skulle jag varit en 71:a
Svår förlossning och jag höll på att stryka med om inte "rätt" läkare var på plats.
Tror inte min mamma orkade bry sig om något namn utan hon var väl glad att de fick liv i mig igen!
BB personalen tyckte jag skulle heta Petra och så blev det om jag fått höra historien rätt:)
 
Namnsdagfika måste man ju ha :)

Vi är inte så noga med namnsdagar eftersom alla i familjen inte har sitt första namn med i namnsdagen.
Vi brukar bara fixa ngn go fika o gratta.
 
Hur gör ni med namnsdagar?
 
 
 
 
Netti Starby

Vad kul att få läsa om hur du fick ditt namn och grattis på din dag :-D Kram

autoimmunnpfmorsa.blogg.se

Shit vilken start i livet du fick!!
Grattis på din dag!! 💞
Här gör vi precis samma om vi kommer ihåg dem vill säga haha ;) barnen tycker dessutom att det är kul att ha en e g e n namnsdag då dem har samma födelsedag!:) kram

Mallan

Håller med, roligt hur du fick ditt namn :) Snygg är du också och grattis i efterskott.

lollo

Vi firar namnsdag väldigt sällan. Brukar glömma bort det. Roligt att läsa om hur du fick dit namn även om det verkar ha varit väldigt dramatiskt.

Yasmine mamma till Dennis och Angelina

grattis till dig fina.
tack ja jag gillar att alla våra namn står blir personligt .
nu ska jag laga mat här till alla.
hoppas din dag blir fortsatt fin
kraaam

Lovisa

Grattis på namnsdagen, lite i efterskott, men ändå ;)

ajlimullersandvik.blogg.se

vilken spännande naamngivningshistoria. Jag hette Johanna mitt första år i livet, sedan ångrade sig mamma och pappa och så blev jag Julia istället. Mycket förvirrande att se de första familjefilmerna :P Jag blev döpt i vårt vardagsrum ^^

Cissi

Men ville start du fick på livet ;) stort grattis på namnsdagen i efterskott!

NICOLE

Grattis i efterskott på namnsdagen och vilken rolig namnberättelse :) Vi brukar fira med en liten present och fika :)

Eva`s blogg

Grattis i efterskott men va fiiin du är :) I Grekland firar man mer namnsdag är födelsedag :) fin kväll kramen