Välkommen Nero


Min stilige son och flickvän kom förbi och visade upp nytillskottet :)
Alltså hur söt är inte denna hundvalp så säg?
 
Jag har nästan blivit farmor:)
 
Så fina :)
 
Alexandra blev kär :)
Engla och Nova höll sig på avstånd.De är rädda för hundar och jag försöker med alla knep att alla hundar är inte farliga.De blev skrämda som små av att en hund kom springandes emot dem som fällde bägge tjejerna och jag vet inte om det är det som sitter i fortfarande??Men jag tror att med denna hund så kommer de kanske lära sig att det inte är farligt jag hoppas det för jag tycker så synd om de att speciellt Engla är så vansinnigt rädd.
Vad kan man göra? någon som har tips råd?
Kan tillägga att bägge tjejerna vågade klappa lite lätt på Nero innan de skulle åka hem och det är ju alltid positivt.
 
Alexandra och Madeleine
Världens snällaste hund och så många pussar jag har fått ikväll:)
 
 
Netti Starby

Men åh vilken fin vovve de har skaffat sig och visst kan du känna dig nästan som en farmor nu :-D Kram

Svar: haha ja lite så:) kram
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Åh så sött hund..

Mamma Malin

Åh, men vilken söting! Det där med rädsla för hundar är klurigt. De känner väl av det också va? Jag har aldrig varit det men kan förstå det till viss del.

autoimmunnpfmorsa.blogg.se

Vilken fin vovve, grattis "farmor" ;)
Ja du anger hundrädsla, har själv en dotter som har varit rädd sen liten. Det går framåt men hon gillar inte när dem är hoppig o vill gärna att dem är kopplade tills hon lärt känna dem. Då går det oftast lite bättre...men tror allt handlar om trygghet o att dem känner hunden, och ffa mkt träning. Hoppas tjejerna blir av med lite rädsla nu när brorsan skaffat hund 😊 kram

Eva`s blogg

naw så söt ..vi var inne ett tag på en liten hund typ chiwaowa kan ej stava det ha ha men får se ..fina dem är dina nära o kul när barnen är lyckliga :) kram å fin måndag

Matilda Johansson

Vilken härlig hund, vad är det för ras? Tror att de kommer tycka den är söt sen, lättare när det är en liten valp istället för en stor hund 😊

Cissi

Men vilken sötnos! tror att det är rätt väg att gå att peppa dem att våga men inte tvinga. Tror de successivt kommer bli lättare när de har en sån sötnos i familjen ;)

Marie

Men ohhh supersöt

Lovisa

Men vilken söt valp! Herregud han vill jag ha!

Mallan

Men åh jösses vilken fin sötnos till vovve! :) Ja det där med hundrädsla är inte alltid så enkelt men der går ju också att jobba bort. Sen är det ju bra att barn inte heller är för framfusiga och på alla hundar men när det kommer till egna och nära och käras kanske det kan kännas jobbigt.

Suss

Men åhh så söt, jag vill också ha en sheltie! Fint namn han har, samma som mitt efternamn ;) Jag är också "farmor" till två katter :) Kram Suss

Mizca

Svar: Tack så mycket ... blir ny gaddning på torsdag om inget annat infaller =)

Yasmine mamma till Dennis och Angelina

tack ja tiden går ju så fort.
gud så söt liten vove, åhhh så fin.
här blir det soffdag så jkla risig o sjuk
kraaam på dig

sandra.

men åh så himla söt verkligen, hoppas du hade en bra midsommar kram<3

sandra.

men åh så himla söt verkligen, hoppas du hade en bra midsommar kram<3

jessy

Vilken fin sötnos! Jag och sambon var och hämtade våran lilla plutt för snart en vecka sedan :) Så mysigt med valp, men självklart mycket jobb!

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så söt valp :)

EVELINA

Vilken sötnos!

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Men vilken söt vovve!! Jag har själv varit rädd för hundar som liten men efter att familjer i min närhet skaffat hund och jag successivt fått vänja mig i min egen takt så är det idag inga större problem.
Hoppas ni har en bra vecka!
Kram

Junitjej

Verkligen en söt hundvalp!