Vila i frid pappa

Ett rum på Södersjukhuset på årstavikens patienthotell med utsikt över årstaviken.
igår var det mitt sista besök hos min pappa han låg bara och sov medans jag var kvar.
 
kände en olustig känsla i min kropp i gårkväll.
jag var ensam hemma med barnen och Björn var på 60 års kalas.
jag kände mig rädd och iakttagen 
Björn kom hem i god tid så jag slapp lägga mig ensam.
 
I natt fick jag det där samtalet man aldrig vill höra.
Min käre pappa finns inte kvar längre hos oss.
Allt gick så hastig efter det där samtalet förra fredagen när jag var på gran canaria 
min pappa fick influensan och kroppen för övrigt var inte i så gott skick.
så tragiskt 💙
 
 
Jag har varit på SÖS och hämtat ut min pappas saker.
Fick med mig en bok om hur jag nu går till väga med allt det praktiska.
jag är arg ledsen besviken på detta jäkla skit system.Är det helg stänger vi Sverige då?
ingen möjlighet att kunna säga adjö till pappa med en ros för kartellet är stängt och öppnar på måndag.
jag ringde sjukhus prästen för jag vill tända ett ljus och även där är det stängt under helg och hon vidarebefordrade mig till vilken annan kyrka som helst men jag tackade för mig och sa att jag tänder mitt ljus hemma 
man ska alltså inte dö under en helg.
jag är ledsen besviken hur man blir behandlad dessutom är jag förvånad över att det låg en spruta med morfin på pappas handfat inne på avd igår när jag kom.Man gör inte på det sättet den hade legat där två timmar.
 
Älskade pappan jag hoppas du har det bättre där du är och jag ska fixa den finaste begravningen till dig.
älskade vän vila i frid kära lilla pappa 
du kommer alltid finnas i mitt hjärta 
🙏💙🙏
Wilma Ahlborg

Usch, strykekramar! Vet precsi vad du går igenom, min pappa gick bort när jag var 15 år och igår var det hans 49e födelsedag, så jobbigt att vara utan dom.. Kram <3

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Åh fina du, jag kan bara ana vad du går igenom just nu men jag förstår verkligen frustrationen kring att inget fungerar som det ska bara för att det är helg! Så får det inte gå till, man har rätt till ett värdigt avsked även om det är lördag.
Många kramar till er

Susanna

Men gumman skickar en massa kramar till dig och jag vet att det kommer en tid med sorg och saknad nu, men man behöver ju få gå igenom det och låta allt ta sin egen lilla tid. Förlorade själv min mamma alldeles för tidigt..Förstår inte hur de ens kunde göra så för man har sin rätt till ett avsked.

Massa kärlek till dig <3<3<3

Sanna

Skickar kramar till dig, vet vad du går igenom, min pappa gick bort för 12 år sen. Kramar till dig!

Anneli

Kram❤️ Beklagar verkligen förlusten! Hoppas du får hjälp å stöd med det praktiska! Galet att det blir sådär när det är helg!
Skönt att man kan tända ett ljus hemma å dessutom tända det när man vill.🌟Ta hand om dej❤️

Eva`s blogg

Beklagar sorgen! vår mamma var på hemmet o vi var där alla ihopa dygnet om så när hon somnade in var vi hos henne men man vet aldrig när det händer o det är så tråkigt ...trist att det blev som du skriver usch ..lider med dig ...kram kram

Netti Starby

Många styrkekramar från mig! <3

Mirre

Ja tråkigt att systemet är som det är sådana gånger, de borde ju i alla fall kunna ha en jourtelefon man kan få ringa

Stor kram till dig, hoppas att han mår bra nu där han är ;(

Erika


Svar: Tack fina
mammansprinsessor

ullie

åhhh älskade vännen .. beklagar <3 kramar om <3 usch va jobbigt

Tycker inte att den borde legeat där det kan man tom stämma dem för oansvarigt!! o dessutom så du såg den .

Stor kram till dej o ja jag tror bestämt han har det bättre nu <3 kramar

Eva`s blogg

Kikar in & säger att jag tänker på dig stor kram

starsinlife.blogg.se

Varm kram ❤

jannice lindell

Vad oansvarigt av dom. Beklagar sorgen! Kram

Susanna

Tittar in och ger dig en kram <3

Fröken M

Jag beklagar !! Många kramar till dig <3

Maria

Åå, beklagar verkligen.....stora kramar till dig...
Kramar

pillan

Åhh... all kärlek till dej och jag beklagar verkligen ...!

Det är verkligen inte klokt hur en del av vårt välfärdssamhälle fungerar och just när det kommer till sjukvården. Man måste verkligen vara "frisk" för att klara av att vara sjuk verkar det som och nu få läsa detta som du fått uppleva, usch jag blir uppriktigt rädd...

Stor kram till dej finaste Petra, PIllan

MADDISENJ.SE

Men fy vad hemskt. Jag beklagar sorgen. Varma Styrkekramar till dig och dina nära

kristin/onlyfemale

Åh nej, beklagar verkligen sorgen!

Stor kram!

Svar: Kram
mammansprinsessor