Torsdag

Ett kvällsfoto från Englas fönster.
Hej Torsdag
I morse packade jag englas skolväska med pannkakor festisar morotsstavar gurkstavar och smörgåsar.
Det ska nämligen iväg till nationalmuseet med klassen idag och då behövdes matsäck tas med.
Jag tycker det är så roligt när de åker iväg och gör saker med skolan. sådant man kommer minnas när man blir äldre.
 
När jag lämnade Engla i morse så såg jag en massa tredjeklassare springa ut i ninja warrior  kids kläder och ingen mindre än själva Mårten Nylen  var där och tog in alla barnen till gymnastiksalen:)
Fasikens att jag glömde mobilen hemma:)
 
Lite av pryttlarna i Englas nya bokhylla, jag älskar att köpa lådor att ha småsaker i.
 
 
 
Alla barnen fick en varsin dreamcatcher när vi var på Gran Canaria,så nu sover vi extra sött:)
Måste ställa en fråga till dig!
 
Jag fick så där vansinnigt ont i framsidan av mitt smalben igår kväll igen.
Det gör så förjäkligt ont.
Det känns som något hackar en kniv i benet eller att ngn drar sönder ngt inne i benet på mig.
Så fort det släpper känner jag ingenting jag kan stödja mig på foten och är inte svullen eller röd alls.
Det kommer bara kvällstid och ont som satan gör det.
Jag hade så ont när smärtan kom att jag skrek högt o grina som en gris sedan vips e det borta.
Vad kan det vara?
Har du varit med om liknande?
Är det farligt? så fall borde jag inte känna mig pigg dagtid:)
Jag har inte tränat heller och nu vågar jag inte ge mig ut på ngn PW som jag tänkt göra denna v.
Jag blir så ledsen varför händer saker mig hela tiden?
två kvällar i rad? varför på kvällar/nätter jag fattar inte.
Jag tänker inte ringa läkare i onödan det syns ju inget och vad kan de göra?
Vill inte googla för mkt för jag blir lätt hysterisk av sådant:)
blodproppar gör väl ont o blir svullet,jag känner inget alls förutom då smärtan suger tag i benet.
Åderbråck?? benhinneinflamation? kommer jag dö?
Ska bli spännande och se när attacken dyker upp nästa tillfälle ,kanske ngn som övar voodoo på mig:)
Otäckt är det och nu är jag rädd att det ska hända i kväll igen då jag är ensam med barnen. Björn är på konferens.
Sitter med benet i högläge mest och kanske svullnaden hade ngn betydelse,jag har även gått i platta ballerina skor som inte är bra för fötterna men kan de ha ngn orsak till denna smärta i smalbenet kvällstid!
Jag blir inte klok på detta så vet du så lämna gärna kommentarer till mig.
kramar💕
 
 
 
 
Biggeros

Googlar man så är man dödssjuk. Det kan bara ställa till det värre. Jag hade ringt till sjukvårdsupplysningen och rådfrågat om dina symtomerna. Det kan ju vara så enkelt som att senorna är påfrestade....Som sagt kolla med sjukvården. Lycka till!!
Jätte gulliga lådor som Engla har samlat på sig snyggt i hyllan. Kram på dig

Svar: Tack jo jag ringde vår husläkare men så länge inget är ömt rött eller svullet så gör dem inget åt det men det gör vansinnigt ont även nu så jag får väl överdriva lite om det inte blir bättre till i morgon 🤗Kramar
mammansprinsessor

Annelie NINNI

Hej Petra
Man kan få ont i benen och fötter på det viset om man inte har fot vänliga skor

Svar: Jaså aldrig hört det men tack för infon 💕
mammansprinsessor

Netti Starby

Det kan inte vara sendrag? Då beror det på vätskebrist och salter som kroppen behöver. Kram på dig

Svar: Nej då sendrag brukar jag få ibland på vaderna men denna smärta är enorm 🔪Kram
mammansprinsessor

ullie

usch det där låter som en slags migrän attack fy så otäckt. skönt det blev bättre .
gud ja va mysigt med utflykt för de små

har oxå fått dille på askar så fint kommer bli mera då vi flyttartror ja

ullie

Förlåt nu lästa j helgt galen tänkte sen när ja kolla igen förlåt ha ha läste skallben

du gumman det låter som du har benhinne inflammation det är överanstränging mitt hjälpte lite med voltaren salvan men fasiken va ont det gör.

Svar: Haha ja lite migrän i benet kanske det känns som🙄Har fått läkartid i em så jag hoppas de hjälper mig hade så jäkla ont i morse o natt. Kram
mammansprinsessor

sandra.

Har ingen aning om vad det kan vara :( om det inte blir bättre får du ringa 1177, men hoppas det blir bättre <3

Svar: Tack jag har idag fått en läkartid 💕Kram
mammansprinsessor

N

Gillar lampan i fönstret! Hoppas att du kommer fram till vad det är för smärta :/

ullie

har du prövat me voltaren salva? tyckte det hjälpte mej
man kan ha överanstängning eller liksom en inflammtion där som dummar sej

ja ibland kunde man gå hur vanligt som helst o sen värkte det så ja inte orka lyfta benet typ

Svar: nej salva hjälper inte mig enligt läkaren så jag har fått tabletter nu och jag hoppas det går över snart .det kunde tydligen hålla i länge.så tanten ska köpa stödstrumpor nu:)
mammansprinsessor

Milla

Coolt med Mårten ju :)

sandra.

Hoppas det gick bra på läkarbesöket idag? <3

Och måste bara fråga vart lampan är ifrån den på första bilden som hänger i fönstret, riktigt fin!

Svar: Tack sandra lampan kommer från ellos och jag köpte dessa (har tre st) förra våren men titta fall de finns kvar.kram
mammansprinsessor

Kristin/onlyfemale

Wow vad roligt, Mårten är ju så grym!

Oj da, vet tyvärr inte alls vad det kan vara. Hoppas det blir bättre snart.

Kram

Marie

Men oh så rolig skoldag de fick, även mysigt att förbereda masäcken åt dem =D

Ajaj lät ont, undra vad det kan va

Eva`s blogg

Jag hade ont i fötterna dem hittade inget o till slut visade sig att det var neurologisk smärta så man vet aldrig hoppas det släpper o så fint du har det kram å fin lördag

Svar: jag är gammal det är nog det som är min dom:) kramar
mammansprinsessor

Susanna

Hej gumman! nu har jag lagt ner bloogen, men vi håller ju kontakten ändå =) jag har ingen instagram =( Vad fint rum Engla riktigt sött =) Angående smalbenet så har jag de ofta speciellt när jag gått mycket, men sen brukar de gå över. Vad jag förstod av läkaren är det något som kan komma och gå och det gör ont. mitt kommer i perioder.

En bamse kram till dig <3

Svar: Tack så mkt,jag har som smärtor som dyker upp titt som tätt och håller i ngr sekunder sedan kan jag springa en mil utan problem:) kramar till dig fina kommer sakna din blogg men jag förstår dig det ska inte vara ngn stress.
mammansprinsessor

Elisabeth

Hoppas du fått svar på din undran vad det kan vara för nåt som gör så ont!!
Överansträngning kan jag tänka mig av nåt slag.varför det kommer kvällstidningarna kan ev bero på att du varvar ner kanske.ja du varför får man allt skit, det har jag oxå undrat 😕 stor kram o krya på dig 💕

Svar: Tack jag fick det även dagtid från torsdagen så i fredags uppsökte jag läkare,hon skrev ut tabletter o bad mig köpa stödstrumpor när jag mätt mina ben:) tydligen inre åderbråck som fått inflammation ,kärringen börjar bli gammal:) bara gilla läget me tack o lov synd det inte då det är inre bråck. kramar
mammansprinsessor