Saknaden gör ont

 
Idag åkte jag till pappas askgrav och tände ett ljus som som brinna tills Torsdag. Kan ju hoppas det  är så.
 
Hysteriskt med folk på skogskyrkogården mitt på ljusa dan.
Extra tåg som gick till skogskyrkogården var insatta och SL personal vägledde oss ner från stationen för att inte krockas i trappen:) my gaaad aldrig varit med om liknande på en allahelgon.
Men så mkt folk.
 
Glad ändå att jag åkte ensam och kommunalt.
 
Fasikens så jag kan sakna mina älskade föräldrar.
Valde faktiskt att bara åka till pappan idag.
Han dog ju sist och han är ensam.
 
Jag spelar alltid samma gamla elvis låt den vi hade till Pappas begravning.
Lägger ner min telefon på stenen och pappa får lyssna:)
 

Hittade stenen med änglar i busken framför graven och la genast tillbaka den:)man får inte lägga saker på stenen men jag gör så åndå.
Kallt på kyrkogårdar vill inte åka hit egentligen men här hos pappa vet jag att han ligger ju under denna kalla sten,jag la ju ner honom i sammetspåsen så jag vet:)
Mamma ligger utspridd på en annan kyrkogård med morfar o mormor o morbror.
Inget namn någonstans o svårt att veta vart ljuset o blommorna ska stå.
 
Pappas askgrav är det bara jag som besöker vad jag vet.
Hade så gärna velat att mamma hade en likadan men där var vi fler som tyckte o bestämde.
sånt måste respekteras.
 
Som jag saknar pappas samtal även om de var liiiiite jobbiga i bland:)
Saknar att jag som enda barn inte gjorde mer för min pappa.
Att leva med detta gör så jävla ont.
Har så länge velat skriva om min och pappas relation även när han levde men det blev aldrig av.
Blir så ledsen när mina närmsta inte kan förstå.
Jag saknar min pappa jag saknar hans samtal jag saknar så mkt från min barndom som bara slets i från.
Gillar inte dessa allahelgondagar jag tänker på de som lämnat mig varje dag.
Att folk har halloween fest denna helg gör mig ingenting faktiskt :) vet att en del blir galna men så tänker inte jag,
Tänk at man kan sakna en röst så otroligt mkt.
Heeej det är pappa som ringer:) den rösten kommer jag aldrig att glömma.
Jag och syster pratade om mamma i förrgår och jag drömmer så mkt medan min syster inte drömmer ngt alls.
Mamma kommer i sin röda boomerang jacka med svarta resväskan utanför min gata hon bankar på dörren glad och vill komma in;) när jag frågar vad hon varit ber hon mig flytta mig så hon kan komma in i huset:)
Mamma var alltid så glad och ärlig.Hon sa alltid vad hon tyckte även om det inte kändes snällt:)
usch så jag svamlar har druckit två glas vin o sitter o stortjuter.
Känns bara så skönt att bli av med klumpen i bröstet.
En dag då jag verkligen velat ha en kram från någon.
Jag hade verkligen en kärleksfull familj.
Faaan som jag hatar cancer och fan som jag hatar sprit.
 

Pappa sa alltid att om ngt skulle hända honom hade han mitt namn o nummer i sin plånbok.
Tyvärr tyvärr så låg plånboken hemma i hans nattduksbord den dag han åkte in till södersjukhuset i ambulans och sjukhuset hade försökt få tag i mig i fyra dagar innan de hittade mitt nr.
 
När de fick tag i mig var jag i Spanien på semester.
Jag pratade med pappa i telefonen och sa håll ut tills jag kommer hem.....
Sköterskan fick tyda att pappa sa att han älskade mig.
Jag han hem till pappa och jag bad honom gå vidare i livet precis som jag sa till mamma.
Det gör så ont men att se ngt lida o ändå inte vara i medvetande är inget liv.
Jag hoppas de har det bättre där dem är nu och jag vet att de finns hos mig ändå på sitt lilla sätt:)
 
Always on my mind och glöm inte.........
 
Jag älskar er.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gabriella

<33

Natalia Richardson

Älskade fina Petra
Så starkt och fint du skriver om din mamma och pappa. Tårar rinner ner på mina kinder vännen. Var och hälsade på min pappa i dag med och det var svårt så svårt.
Kram min vän.

Svar: Kramar till dig vännen
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Ja jag känner med dig då jag inte har mina i livet, pappa blev bara 56 år men mamma 83 som då gick bort 2015 det gör ont länge hela livet ....<3 stor kram

Svar: Stor kram till dig med, Livet är inte rättvist.
mammansprinsessor

sandra'

Sitter med tårar i ögonen efter att jag läst det här inlägget, så himla fint inlägg men samtidigt sorligt och rörande :( jag förstår att du saknar dina föräldrar, :(

Så fint du gjort på graven och din pappa märkte att du var där och han vakar över dig varje dag <3

Cancer är det värsta som finns, :/ usch.. Kram på dig vännen <3


Svar: Tack Sandra för din omtanke den värmer,stor kram
mammansprinsessor

Heléna

Så fint skrivet Petra <3 Jag saknar också min pappa så det gör ont ibland. Det är 12 år sedan cancern vann över honom och han somnade in med sin hand i min på sjukhuset. Han blev bara 52 år :( Det är nästan bara jag som besöker hans grav. Mina fastrar tittar dit ett par gånger om året och mamma har inte varit där på ett par år nu :( Hon orkar inte... Mina syskon går inte heller till graven så det känns som att det är min och pappas mötesplats. Många varma kramar till dig <333

Svar: 52 år är ingen ålder:( ja men precis lite så känner jag också att det är min o pappas mötesplats,kramar till dig oxå
mammansprinsessor

Netti Starby

Jättefint skrivet! <3 Min pappa gick bort för 7 år sedan men hans grav ligger 30 mil ifrån mig. Så himla fint du har gjort för din pappa

Netti Starby

Så himla fint skrivet <3 Min pappa gick bort för 7 år sedan men hans grav ligger 30 mil ifrån mig. Jag tänker lite extra på honom och tänder ett ljus för honom hemma istället. Så himla fint du har gjort för din pappa och många styrkekramar från mig!

Eva`s blogg

Kikar in denna måndag & önskar dig en fin måndag kramen

Jessica Högberg

Så fint skrivet!
Att gråta kan vara skönt...

Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Fina Petra!
Jag känner så med dig! Jag sitter här med tårarna rinnande efter att ha läst ditt inlägg... Förstår verkligen att saknaden är ofantlig!
Allahelgonahelgen har varit otroligt jobbig och jag såg i almanackan att idag är det exakt två månader sedan jag pratade med mamma sista gången. Det är tufft.
Stor kram till dig <3

Svar: ❤️Kram tillbaka ❤️
mammansprinsessor