Universeum


Igår innan vi åkte hem passade vi på att besöka universeum i Göteborg.
Det var några år sedan vi var där och vi hade inte så mkt annat inbokat.
 
Varmt o tropiskt i regnskogen var det i alla fall.

Kameralinsen blev alldeles immig så det blev bara en bild från regnskogen.
 
Tjejerna är mer intresserade att experimentera än att titta på djur.
Själv valde jag att hoppa över våning 4 där dödliga djur höll till:)
Avskyr ormar nämligen och jag får panik på riktigt av att gå där.
 

Soligt men kallt o blåsigt och någon timme senare började det tokregna.
 
Nu har vi kommit hem till ett nästintill vitt landskap kanske inte täckt av snö men barnen har lyckats rulla två snögubbar.
Jätteglad åt denna snö.
Jag är väl mindre peppad då.
 
Nu ska jag ta att göra i ordning lite här sedan byta om för vi ska in till söder och äta middag tillsammans med syster o bror.
Vi ska fira min bror som fyllt år.
 
Nästa inlägg bjuder jag på bilder från halloween på Liseberg.
Det var verkligen värt sitt besök
otäckt o magiskt men mest mysigt med alla pumpor och kaniner:)
 
 
 
 
 
 
Netti Starby

Åh vad mysigt ni har haft det och så roligt att ni firar din bror också :-D Kramis

Eva`s blogg

Go kväll ....låter som en lyckad tur & mysigt att fira broren oxå :) skön kväll kramen

Heléna

Visst är det en fantastisk upplevelse att vandra runt på Universeum! Jag var där med min yngsta son för ett par somrar sedan. Har ni snö? Här har det bara varit snöblandat regn än så länge så det är ingen snö på marken. De "hotar" dock med runt decimetern till helgen... fast man vet ju aldrig utan det är bara att vänta och se :D Ska bli roligt att läsa ditt Halloweeninlägg från Liseberg :D Kramar <3

ullie

oj där har ja aldrig varit ens vi ska till göteborg nu den 18 nov.
låter som om ni hade det mysigt
samma här ja gillar inte snö men den ligger kvar tjejerna gillar det men mami näää usch knappt vid jul eller ja bara där då

Marie

Men så roligt att besöka Universeum och grattis till din bror =D, hehe ja barnen gillar snön =D)

Helen

Åh så mysigt! Har aldrig varit på universum. Trevlig helg ♡

moamedalicia.blogg.se

Åh vilken härlig dag :) haha ja det är lite läskigt med ormar. Hoppas ni får en underbar helg 💕😍