Vaccinerade inför Mauritius

Inte enkelt alla gånger med en tatuering som sitter mitt i vägen:)
Japp fredagsnöjet med familjen blev ett besök hos svea vaccin.
 
En som grät
En som skrek
En som svimmade
 
För min del blev det inte bara Hepatit A och B utan även mot kikhosta och stelkramp i den andra armen.
Trodde jag hade skydd mot kikhosta men den går ut när man fyllt 30 år.
 
 
Svindyr historia vi hade kunnat rest till London för dessa vaccinationspengar.
Fast så kan man ju inte tänka så klart men ändå.
Dukoral ska vi  hinka i oss innan vi åker också så det står en samling i kylen.
Känns jättelockande att dricka :)
NOT
Min roliga fredagsshopping och tänk att vi fick några plastmuggar också:)Inte illa.
Så nu är jag typ helt slut
Maj gaad var inte beredd på att ett av barnen blev yr och svimmade .
Tror inte vi ska gå in alla fem samtidigt nästa gång.(3 veckor till nästa dos)
 
Har krypit upp i soffan i min mysiga plyschdress och tittar på wild kids med Engla o Nova.
Sambon är och köper fredagsmys.
Tonåringen är på vift.
 
 
 
Nathalia

Oj verkar som ni haft att göra i dag.
Vad är det ni ska dricka innan ni reser?
Kram vännen.

Svar: Det är ett vaccin mot kolera och turistdiare kram
mammansprinsessor

Ramona

Härligt att resa :) Mindre härligt att behöva vaccinera sig, hua så läskigt säger jag som inte gillar att bli stucken.
Hoppas ni får en fin lördag :)

Eva`s blogg

Ja jag har hört att det är svindyrt inte kul när man måste :( men så är det hi hi så underbart det kommer bli för er :) vad är det där drickat för? stor kram å fin dag

Svar: Det är mot turistdiare 😝Kram
mammansprinsessor

Jessica Högberg

Oj stackars. Låter som alla fick sin spruta ändå... "vill man va fin får man lida pin" låter ju ett gammalt ordspråk😉

Cissi

Det är dyrt men värt det....

När åker ni? :)

Netti Starby

Det är verkligen tråkigt att det är så dyrt men helt klart värt det! Kramis

Carro

underbart att ni snart ska åka! :)

Helen

Ha det så bra!♡

Heléna

Tråkig utgift, men bra investering i familjen så ni inte åker på några tråkigheter när ni är iväg. Hoppas resten av fredagskvällen blev trevligare :D Kramar <3

elisabeth

ja du inte alltid så kul att vaccinera sig,varken prismässigt eller att försöka förklara för de små hur viktigt det är!!
när vi skulle till Thailand för ett par år sedan så hade jag två som gallskrek o en som man fick köra övertalningsteknik med...suck!!
hoppas kvällen blev till belåtenhet iaf :)
vilken fin tatuering du har föresten :D kram

Svar: Hehe ja phju ... jaså tackar tatueringen gjorde 1996 minns året så väl för jag var tvungen att visa leg på att jag var 18 🤗Kände mig lite stolt när jag satt där tillsammans med mitt första barn som var 6 år. Kram
mammansprinsessor