Måndag


Våran snickare har semester några dagar till sedan kör han igång och gör kortsidan av hus.
Planen var att ta bort altandörren och bygga igen där men inser att vi kommer ångra oss djupt.
Ljusinsläpp och den mysiga grönskan genom fönstret kan man ju inte gå miste om bara så där.
Har även bestämt att vi kommer inte att bygga om kök (kanske vid senare tillfälle)
Så därför behåller vi dörren.
Ska däremot plocka ner taket och montera dit ett glastak i stället.
 
 
Hämtade hem denna skrutt tidigare idag då vi hade en läkartid.
Nova har haft en stor blåsa/blåsor runt munnen två v som inte vill ge med sig.
Nu har vi fått  antibiotika och salva och de gjorde en odling på såret.
Det gör inte ont och Nova är pigg o glad.
Läkaren misstänkte att det var  impetigo (svinkopper)
 
Känner mig så grymt sötsugen och hungrig så nu ska jag leta efter nyttiga sockerfria recept så jag har när sötsugen blir extremt.
Kan tala om att det var inte enkelt i helgen när vi köpte smågodis till barnen.
Men inte en godis slank ner i min mage.heja mig.Den tiden på månaden jag är sugen på precis allt men bara att kämpa vidare.
 
Annelie (NINNI)

Hej Petra
Varför köper du inte kokos socker gjort av blomman på palmen, det är bra för blodsockret även om man inte har diabetes och ica säljer även choklad med kokossocker.
Lycka till =)

Svar: Tusen tack jag har totalt glömt bort kokos socker köpte det förr:) Det blir en tur till ica i morgon:)
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Heja dig vännen, duktig du är.
Har du läst detta jag skrev, http://nathalias.blogg.se/nattisnyaliv/2016/october/att-riva-i-saret-da-och-da.html?
Kram kram min vän.

ullie

Tänkte oxå på svinkoppor verkar gå massvis här me nu
hoppas det försvinner.

Ja dörren är jätte mysig o med ljusinslapp så behåll =) fint med kryss oxå

kramar o fin tisdag

Heléna

Inte roligt med svinkoppor :( Min äldsta son fick det i samband med att han hade vattkoppor när han var liten. Vi tyckte att det var konstigt att hans koppor inte försvann när hans storasysters och lillebrors koppor läkte bort. När vi sökte till vårdcentralen så fick vi veta att det var svinkoppor så han fick antibiotika och då försvann de ganska snabbt. Hoppas Novas blåsor försvinner snart för det är så tråkigt med blåsor runt munnen.
Sådan karaktär du har med sockret!!!! Imponerad!!! Jag har ätit godis för två under helgen, men jag är ju hopplös med sötsaker när jag har mens... Hoppas du får en fin vecka med massor av skoj :D Kramar <3

Eva`s blogg

Bra val å god morgon :) fint med dörren som jag ser ni har , men stackars liten det hade min yngsta oxå när hon var liten. Jag äter bara lite godis på fredag kanske 1-2hg sen håller jag igen hela veckan. Känns rätt ok :) men det fixar du snäckan ;) stor kram till finaste dig :)

Helen

Vad fint ert hus ser ut!! Super:))) kram

Marie

Huset ser jättefint ut och skönt att hon fått antibiotika och salva nu då =D

Fröken M

det där sockret är ingen lätt match att undvika !
Jag försöker och försöker, men trillar allt som oftast ändå dit.
Dela gärna med dig om du kommer över några smarriga, sockerfria godsaker !
kram