Nova sätter färg på plättlunchen

 
 

Igår fick Nova var hemma med mig.
En tjej som sov dåligt och hade ont i magen.
Vi passade på att ta en promenad till biblioteket.
Sedan körde hon en plättlunch med blåbär och grädde och lönnsirap.
 
Lägger ut receptet för det var någon som hade efterfrågat det.
 
Amerikanska pannkakor
 
Ingerdienser
Ca 15 st
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk socker
2 1/2 dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
 
Gör så här
Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Vispa i mjölken sedan smör och sist ägget.
Pensla ett plättjärn eller stekpanna med lite smör och klicka ut ca 1-2 msk smet på pannkaka.
Grädda tills det börjar bli bubblor på ytan.Vänd och grädda ytterligare ca 1 min.
 
Pudra pannkakorna med florsocker ( vi hoppade över denna gång)
 
Servera med valfritt tillbehör.
 

Nova dekorerade med de fina höstöven hon plockade med sig hem :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hannah Margreta

Men va mysigt!

Netti Starby

Mums vad gott och det ser riktigt mysigt ut :-D Kramis

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Vad mysigt!

Josefin Nilsson

Men åh vad gott och riktigt fina bilder! :)

jannice

vad fint med löv som pyntar bordet! :)
Krya på. Är också hemma med ena barnet idag.

JUNITJEJ

Åh, så gott det ser ut!

Jag har chansen att bli Veckans blogg på Besökstoppen. Det hade varit kul om du röstade på Junitjej i högerspalten här: http://bloggar.besökstoppen.se

sandra.

gud så mysigt och gott det ser ut :D:D<3

Heléna

Så fint Nova har dekorerat med de vackra höstlöven! Jag älskar pannkakor - blev riktigt sugen när jag såg de härliga bilderna på allt gott! Roligt att vi är födda -70 både du och jag och dessutom fyrabarnsmammor :D Roligt att du vill följa mig på Instagram också <3 Hoppas du har haft en riktigt fin dag! Här har det mest duggregnat :( men dagen blev bra i alla fall :D Kramar <3

ullie

mmm gott måste göra såna igen

såg detta med brädan på nån fin inredningssida o nappade direkt gick ut o letade o hitade en vid skogslutet där vi bodde hi hi knäppa ullie Fixa en du me så mysig
kram o hoppas sessan blir bättre

Eva`s blogg

Mmm så gott det ser ut :) hoppas tösen mår bättre i dag :) kramen

Marie

Men oh så mysigt och gott

Fröken M

Trist att hon inte mådde helt bra, men plättlunch lät underbart !!
Jag tror inte jag har gjort den amerikanska varianten hemma
någon gång, men det måste testas !
Jag älskar pannkakor och plättar i alla former !
Kram