Together Fighting Breast Cancer


Ingen kan göra allt men alla kan göra något och tillsammans kan vi besegra denna skitskjukdom.
 
Rosa månad har ingen gått miste om!
Jag köper allt jag kommer åt med rosa bandet:)
Värt varenda korvöre.
Min mamma hade bröstcancer som hon besegrade tyvärr fick hon livmodercancer som tog hennes liv
:(
 
De söta armbandet köpte jag igår och mina tre döttrar ska få ett varsitt så fort jag kommer förbi en Lindex butik igen. Eller rättare sagt jag och två av mina döttrar ska jag köpa till:) en av barnen ville genast ha denna igår:)
Minns för något år sedan och ICA hade rosa bandet påsar till försäljning och kassörskan frågade en man om han ville köpa rosa påse i stället för vanlig.
Nej svarar fanskapet han köpte en vanlig påse och jag kommer aldrig glömma den mannen själv drog jag åt mig flera rosa påsar för jag tog så illa upp.Herregud det rör sig om tre kronor mer per påse.
Som dessutom kan rädda liv.Var han kanske kvinnohatare? Tänkte han ens på att han som man även kan få bröstcancer.Troligtvis inte.
Men nu när jag handlar ser jag bara folk som köper rosa påsar och om alla gör det så blir det en stor summa pengar till cancerforskning så 5 kr är inte mkt att tjafsa om.
Du kan påverka med det lilla.
Alla kan vi göra något.Jag hoppas verkligen det kommer ett botemedel inom snar framtid.
 

Ord och inga visor från mig idag kanske ni tänker:)
 Jag var själv på mammografi för 16 dagar sedan.
Jag kände att något inte stod rätt till det kändes som det var längesedan jag blev undersökt man får ju en kallelse vartannat år.
Jag ringde och frågade om de typ glömt mig? eller nåt.
Jag fick en tid dagen efter för det var precis vad de hade gjort "missat" mig med 6 månader pga av flytt från ett sjukhus till ett annat.
Så denna väntan i 15 dagar på ett besked om jag har bröstcancer som dessutom inte upptäckts i tid höll på att knäcka mig av nervositet jag har nog aldrig klämt så mkt på mina bröst i duschen för att känna efter:)
Nojig som tusan och gå omkring i ensamhet och tänka är jag expert på.
Jag har hängt vid brevlådan varje dag och mobilen ska vi inte prata om den har jag haft slaviskt på mig dygnet runt fall de skulle ringa mig.
 
Igår kom domen:) Allt såg bra ut och jag får en ny kallelse  om 24 månader.
GLÄDJE
Nu kanske jag kan pusta ut.Åtminstone till nästa undersökning.
Önska jag kunde slippa vara så här orolig.
Min mamma hade ingen ärftlig cancer så jag borde sluta tänka så här jag vet att hon hade varit så förbaskad på mig om hon visste hur jag tänkte;)
De misstänkte att mammas östrogentabletter var orsaken till bröstcancern så det kommer jag aldrig någonsin att stoppa i mig.
 
Så personligt detta blev men så skönt att få "prata" av sig lite.
Jag har så fantastiskt fina bloggvänner och utan er skulle jag aldrig våga skriva något som är så personligt.
Erat stöd och kommenterer betyder allt.Ni får hänga med på det mesta i denna blogg både sorg och glädje:)
 
Ta hand om er så ses vi snart igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mallan

Det är verkligen en orättvis sjukdom på alla sätt och vis som för med sig så mycket sorg, som man önskar att den kunde utrotas. Försöker också köpa på mig extramycket av rosagrejer under denna månad, ett så fint initiativt.

Svar: ja verkligen orättvis usch hemskt är det,kramar
mammansprinsessor

Netti Starby

Jag hade också blivit arg på den där killen som inte ville köpa rosa påsar och jag brukar också köpa en hel del med rosa bandet. Det där fina armbandet från lindex har jag missat och tack för tipset! Kramis

Svar: Tack det är så sött med guld rosetten:) kram
mammansprinsessor

Julia

men vilken dum en som inte vill lägga nån extra krona på det! jättefint armband också :)

Svar: Ja en snålis kanske;) kram
mammansprinsessor

moamedalicia.blogg.se

Jättefint armband, beklagar verkligen sorgen för din mamma :( <3 cancer är nog det värsta som finns.

Svar: Tack ja det är det verkligen,kramar
mammansprinsessor

sandra.

Åh har också förlorat många närstående pågrund av den hemska sjukdomen, jag hatar verkligen cancer det är hemskt :( beklagar din förlust vännen och så fina armbanden var..<3 kram


Svar: Tack fina beklagar din förlust av nära o kära också,kramar
mammansprinsessor

Anneli

💕kram💕

Svar: Kram 💞💞💞
mammansprinsessor

Heléna

Jag beklagar verkligen förlusten av din mamma :( Cancer är verkligen hemskt. Jag förlorade min mormor och pappa i cancer och har även förlorat flera vänner och kollegor under åren. Så skönt att din mammografi såg bra ut!!!! Viktigt att man går på kontrollerna när man får kallelse. Idag skulle min mormor ha fyllt år om hon hade levt så jag har varit på ICA och köpt två buketter med Rosa bandet rosor (9 kr per bukett går till cancerfonden) och sedan köpte jag ett nytt rosa band till mig i kassan för 30 kr. Köpte även smaskiga tomater som var i en rosa bandet förpackning. Alla bäckar små :D Vilken dum gubbe som betedde sig så bara för att han fick frågan om att köpa en rosa påse!!! Stor kram till dig finaste Petra <333

Svar: Tack fina Helena för dina alltid så fina kommentarer. Beklagar sorgen hos dig också cancer borde förbjudas/utrotas. ja man köper de mesta man kommer åt denna månad med rosa bandet. stor kram
mammansprinsessor

Jessica Högberg

Du borde ha nitat gubben!❤

Svar: Haha det hade sett ut:)
mammansprinsessor

Linda

<3

Eva`s blogg

Ja fy sist hittade jag en knuta fick göra om det o sen ta cellprov då var jag rädd...kram å fin helg

Svar: Ja men fy det förstår jag ,tur det gick bra för dig.kramar
mammansprinsessor