Natt-tandställning åt Engla


Min älskade skrutt unge fick igår sin natt tandställning.
Hon har designat den själv;)
Rosa och med en stjärna blomma och en svamp.
 
Engla var hos tandläkaren  i somras med sin pappa och de gjorde en avgjutning av hennes tänder.
Hennes framtänder står ut lite och hon har gärna tungan mellan gluggen.
Så nu ska hon köra på denna i två veckor sedan ska den spännas och se  hur det ser ut.
 
 Engla fick öva att ha på tandställningen under dagen,lite ovant till en början o svårt att prata.

Jag trodde faktiskt inte att hon skulle sova hela natten.
Men vet ni vad?
Det gjorde hon och jag var så stolt i morse när jag gick upp för att väcka henne:)
 
Däremot så har Jag inte sovit något vidare.
Kände mig lite orolig om den verkligen skulle vara där den skulle.
Hade nästan lust att krypa ner i Englas säng för att hålla koll på henne (KONTROLLFREAK)
Men nu vet jag att den inte lossnar självmant och Engla sov så gott.
 
Hon sätter in den själv och plockar ur den själv så duktig tjej.
Ja men vad säger man när min tonårstjej nu snart är klar med sin tandställning då kommer nästa barn på tur:)
 
Aldrig varit med om att något barn i Englas ålder fått tandställning.
Men det är väl bra att kunna börja med det i tid.
 
 
 
 
Eva`s blogg

Ja du så rätt så :) o va roligt att hon varit med o designat den själv då blir det liksom roligare :) söter är hon & ha nu en fin dag kramen

home2tiny

Kul att man får designa tandställningen själv, det blir ju med en gång så mycket roligare då. Sååå söt hon är, dottern. Kramisar Tina

Mirre

Förstår din oro, men min syster hade också sådan och de lossnar inte, de kilas ju fast i tänderna liksom

Duktig hon är och vilken snygg =D

Netti Starby

Vad kul att hon fick designa sin tandställning själv och vad fint det blev! Kram

sandra.

Men så skönt att allt gick bra med tandställningen, förstår att du var orolig men skönt att du vet nu att den inte lossnar :) och hon är ju bara för söt <3

Julia Svensson

Så söt hon är!

Hanna Karlsson

Vad kul att kunna designa en egen tandställning!

Heléna

Så duktig hon är som fixar att sätta in den och ta ut den själv! Jag har heller aldrig hört att de får börja med tandställning så tidigt, men det kanske är bra att göra det så snart de permanenta tänderna har kommit fram :) Roligt att hon fick designa den själv :D Kramar

Gabriella

Åh så skönt att hon kunde sova!!

Amanda Jona [SPONTAN]

Härligt att hon kunde sova gott med den! :)

Polly Svensson

Hihi vad söt och gullig du är med din oro. Jag hade också tandställning, men en riktig sådan och den gjorde ont i flera år hahaha. Kram

Carina

Vad duktig hon är och vad bra att hon fick designa den själv.Kram! <3

Elisabeth

Jag tycker det är bra att dem tar tag i det i tid...Här får man ingen hjälp förrän tänderna har riktigt dålig status typ...min son skulle behöva men dem tyckte inte det såg så farligt ut..märklig inställning!! Lycka till med nattskenan det går säkert bra 😊 kram

Svar: Värsta jag hört e det sant,jäkla märkligt folk som jobbar på tandvården hos er grr.... jag har ladrig någonsin bett om tandställning utan här är det tandläkarna som sett till det. Men kräv det för annars kanske han vill ha när han blir vuxen o det kostar ju då.kram
mammansprinsessor

Elisabeth

Först så tyckte dem att han nog behövde tandställning men ville att hans tappade tänder skulle växa ut först...när dem gjort det så var det inte så farligt. Till saken hör oxå att det är en jäkla kö till tandtegleringen här så därför tyckte dem inte det var nåt att skicka remiss för. Men visst är det en konstig inställning dem har här i det mesta... 😬😣