Vab Fredag

Fredagsfrukost med amerikanska pannkakor med sylt grädde och oboy.
Nej jag står inte och steker pannkakor till barnen varje morgon :)
 
Igår ringde de från skolan, Nova hade dålig mage och hon var hemma i tisdags med sin pappa sedan var allt bra igen.Men igår slog det till igen?
 
Idag är hon bra i magen men får vara hemma för Engla vaknade med magvärk.
Tydligen något som går på skolan men verkar inte vara någon större skandal för mat har de fått i sig.
 

Som sagt ingen magsjuka i alla fall.
Däremot så fryser Engla och ser inte så jättepigg ut så lika bra att hålla oss hemma från skolan så vi inte smittar någon stackare.

Nova har ju ingen skolplikt eftersom hon går i förskoleklass så hon fick vara hemma med oss.
En mysig frukost stund med djupa samtal :) Det märks att tjejerna börjar bli stora.

Japp bara att invänta min tonårstjej som på fredagar bara har två timmars skoltid:)
Går lite si o så på gymnasiet hon är lite sugen på att byta skola igen så vi får se.
Jag tycker det låter mysigt att hon går på en liten skola där man verkligen kan se till att få superbra betyg med all den hjälp som finns på en mindre skola.Inte helt lätt med stor skola med mkt elever där man kanske inte blir sedd på samma vis.
Hon hinner byta såsmåningom har jag sagt hon har ju liksom tre år kvar på gymnasium.
Dessutom tycker jag att resan till filipinerna kommer att vara ett minne för livet,vilken skola ger den chansen?
Lärorikt som tusan :)
Önska att jag hade fått den möjligheten när jag gick i skolan.
Tyvärr gick jag inte klart gymnasiet och det är något jag kan ångra djupt.
Jag ville jobba och jag blev erbjuden jobb inom barnomsorgen och stortrivdes så där sprack min gymnasietid.
Idag är det dock inte lika lätt att få ett jobb utan utbildning.
Slut svamlat om det:)
 
Önskar dig en fin Fredag vad hittar du på i helgen?
 
 
sandra.

Åh så gott det ser ut, verkligen en mysig start på dagen <3
Och usch hoppas hon inte håller på o bli sjuk och hoppas hon blir bättre & att ni andra klarar er, kram <3

jannice

Stackars lilla! Min minsta vaknade inatt och sa han hade ont i magen :( Något som går nu..

Days By Johanna

Härligt och lyxa till det lite så när man inte måste till jobbet utan vabba. Så gott med!

min son har med lite strul med magen, så tror det är något som går dock inte magsjuka

Svar: Ja det ror jag med för hade det varit magsjuka hade det varit betydligt värre o det märks :) någon magåkomma bara men det gör ont så vi tar det lugnt.
mammansprinsessor

starsinlife.blogg.se

Åå så mysigt! Fint du har, gillar de underläggen så mkt! Du kan väl lägga ut receptet på dessa är du snäll? Så fina de blev. Jag har gjort en ggr men kul att prova annat recept. Krya på er! Kram

Svar: Tack ja underläggen gillas:) kul att du vill ha recept jag ska ta och lägga ut det såsmåningom då:) kramar
mammansprinsessor

Heléna

Hoppas det magonda försvinner så flickorna mår bra båda två <3
Så gott med pannkakor - bästa medicinen tror jag :D
Hoppas ni får en fin helg nu utan magont och andra tråkigheter <3 Kramar

linah

mysigt!!

Biggeros

Idag krävs mer av ungdomen. Förr behövdes många gånger ingen utbildning. Visst är det tufft nu!! Om inte din dotter trivs i gymnasiet så hade jag nog tagit slag i saken så fort som möjligt!! Min dotter trivdes inte i hennes klass men hennes lärare rådde henne till att gå kvar. Till min dotters förlust. Hoppas att dina sessor kryar på sig🤗🤗Kram

Svar: Ja det är mkt tuffare nu,ska genast ta tag i skolan kram
mammansprinsessor

Marie

Oh krya på magarna och så god frukost, sådant där hjärtanfat har vi med =D