påskveckan är äntligen över

 
Påskveckan är över och det är redan tisdag men jag har måndag i mitt huvud hela tiden.
Tjejerna har studiedag så i morgon kör vi rutiner igen:)
Hoppas ni har haft en bra påsk?
Min har verkligen varit hemsk jag finner inget annat ord och jag vill aldrig någonsin ha tillbaka den.
Jag har bitit ihop nog nu.
 
Känner mig dränerad och väldigt ensam.....
Jag vet inte hur jag ska börja eller hur jag ska kunna skriva utan att hänga ut personer runt omkring mig.
Det är svårt.
En tuff helg med mkt känslor.
För det första hade jag inte hela familjen samlad kring påsk.
 Sedan de jag hade bjudit kunde inte och det var väl trist i sig.
Jag tänker mest på barnen i denna situation de har liksom ingen släkting som kommer över.
Saknar min mamma och mina morföräldrar, hade de levt hade de kommit hit med glatt humör och påskägg till barnen.
Kanske jag överreagerar ?
 
Sedan blir jag så vansinnigt ledsen över att ett av barnen inte får vara i fred utan blir mer eller mindre trakasserad av en person som ringer  stup i kvart i onyktert tillstånd och kallar Hen för idiot och alla möjliga ord.
Detta har inträffat under nattetid under påskhelg även dagtid i onyktert tillstånd.
Nu är måttet rågat från min sida jag orkar inte med denna stress.
Gav nästan upp att svara igår förmiddag när jag såg att det var skyddat nr men jag höll i telefon när det ringde så det var väl tur eller vad man ska kalla det att jag svarade.
En manlig röst presenterade sig och sa att han kom från polisens ledningsgrupp...
Jag höll på att få panik dessa sekunder innan han kom fram till saken.
Vad hade hänt ? vem var drabbad? min son? min dotter hade varit på fest kvällen innan hade de varit ngt därifrån som hänt? hade hon gjort ngt olämpligt
Polisen frågade om jag hade ett barn vid namn ......japp och hen låg och sov sa jag vad har inträffat?
Hen är anmäld försvunnen!
Hur i helsike kan man anmäla att någon är försvunnen bara för att personen inte vill svara längre på fyllesamtal?
Polismannen förstod snabbt vad som pågick och är man vid en viss ålder behöver inte hen varken svara eller träffa den person om hen inte vill längre.
Polisen antydde även att personen som ringde in var alkoholpåverkad.
Efter detta samtal så fortsatte givetvis det ringa på telefonen.
Jag blir så ledsen att det ska vara så här.
Känner mig otroligt ensam i min föräldraroll och förhållandet till Björn tar stryk
Vi kommer bara längre i från varandra.
Jag får ta emot alla smällar och tråkigheter ensam.
Jag orkar inte bära allt inom mig längre.
Med all säkerhet kommer jag även få en orosanmälansnart snart och den kan jag bara glädjas åt för då kommer sanningen fram varför hen inte vill ha någon som helst kontakt med denna person längre.
Jag är inte det minsta orolig tvärtom.
Har redan läst den då personen tänkte skicka iväg den i Februari.Men ångrade sig och ringde socialmyndigheterna i stället.
 
Är det någon som ska anmäla så är det väl jag!
Jag önskar bara att jag fick känna liite glädje igen och inte känna mig så vansinnigt ensam.
Det har blivit alldeles för mycket tråkigheter omkring mig. 
Det gör så ont inombords att se de personer man älskar må så dåligt och behöva ta det ansvar i tidig ålder.
Inget barn ska behöva höra hur dålig den är. 
 
 
Netti Starby

Nej vad tråkigt och vilken jobbig situation ni är i. Många styrkekramar från mig! <3

Mirre - Sweetwords

Nej vad tråkigt att höra och vad är det för någon som inte kan lämna ditt ena barn ifred? Någon som är besatt av din son/dotter, och ja det triggar ju personen än mera då samtalen inte svaras på, men det måste ju vara så, går det intepolisnmäla den som ringer då? För stalking eller något?

Varför vill inte Björn engagera sig mera, det har förvisso inte jag /vi bloggarna rätt att snoka i, tänkte mest ef du skrivit om det, han måste ju också se allvaret i allt annars klappar ju du ihop snart, du kan inte bära allt, det är liksom inte ens rimligt, man är två med ansvar då man har barn så är det ju, eller hur??

Förstår du känner dig ensam och det märks ju att du inte mäktar med allt detta just nu, du måste ju få någon mer hjälp

kramar

starsinlife.blogg.se

Usch så tråkigt o jobbigt det låter :( kram

Anneli

Ååh Petra va ledsen jag blir😓önskar att vi bodde närmre varandra..
Kraaaam😚

Eva`s blogg

Men stackars lilla dig, jag har svårt att säga så mkt då jag inte vet hela saken i sig, men detta är ju inte OK!! önskar jag bodde nära dig jag är rätt bra på att hjälpa folk o ta tag i saker, nej så hemskt att du skall vara ensam om detta..maken din? det finns hjälp att få ingen skall behöva vara ensam & bra att du vågar skriva av dig ..du får gärna ringa mig eller maila mig om du vill prata :) bamse kram från mig <3

Veronica

Låter fruktansvärt med samtalen o verkligen inte något ni ska behöva stå ut med! Ni borde polisanmäla det hela, det är inte bra för er att ha det så, tycker så synd om er!! Förstår att du känner dig ensam i detta... Skickar massor med styrkekramar till er!!

Biggeros

Så ledsen jag blir för din skull när läser ditt inlägg. Vissa människor vet bara inte när de ska sluta att hålla på . Hoppas att någon myndighet kan hjälpa er med detta fallet. Så trist Påsk ni har haft. Jag hoppas att allt ordnar upp sig🤗Kram

Heléna

Men fy så hemskt!!! Önskar verkligen att det fanns något jag kunde göra <3 Sjuk att ringa och anmäla någon försvunnen för att man inte vill ta emot fyllesamtal - riktigt sjukt!!! Jag hoppas verkligen att det kommer att ordna till sig för er!!! Massor av styrkekramar till dig finaste Petra <333

Natalia Richardson

Älskade lilla Petra.
Du vet att jag finns bara ett samtal bort,och några timmar ifrån dig om du behöver mig.
Du är en fin mamma och vän,kram.

elisabeth

ja vad säger man,idioter finns det gott om tyvärr.lider med dig att du måste ta allt ansvar själv,även fast B inte är pappa till dina stora barn så borde han ju hjälpa dig som bonuspappa!! sen blir jag riktigt jävla arg på dessa som anmäler till soc hit och dit fast de inte har en susning om det är nåt att oroa sig för eller ej.snacka med som i detta fallet med dig istället...de fattar inte vilken process det är och vad man som fam går igenom när de anmäler,har vart där själv för att det finns för många idioter i vårt samhälle!!! förstår din ensamhet,ta hand om dig så du inte kraschar..bamseram <3 <3
ps du vet vart jag finns om du behöver :) och hoppas verkligen detta löser sig för er

ullie

åhh vännen ja förstår nog vem som dt gäller o det är hemskt o vet du ja har en väninna som råkar ut för precis amma sak så snart de inte svara på fylle bra o samtal va hemskt detta är tur de flesta poliser inser fakta sanbbt men jobbigt ändå o ja förstår man hinner tänka tusen saker usch vännen ja förstår dej o hoppas bara detta slutar fort vännen <3
ja köpte mina på jysk om du såg lite dyrare men olika ärger om man vill eller vitt. rustas är fina oxå men netto nä ja hörde de inte va jätte fina faktiskt så . ja hoppas du hittar några för de är slut överallt typ på rusta här me

Hanna

Usch så hemskt det låter. Förstår att du och alls inblandade mår mycket dåligt av detta kaos. Finns det någon du kan ta hjälp av? Någon att prata med för att få stöd och kanske goda råd? Hoppas verkligen det ordnar sig snart, det låter verkligen tufft. Kram

Eva`s blogg

mailat dig :) stor kram <3

Moa

Tack för att du delar med dig av en del av verkligheten med oss läsare. Mycket modigt gjort. ♥️ Så himla jobbigt för er skulle samtalen minska om ditt barn byter telefon nummer? Det borde gå att anmäla det känna ju som personliga trakasserier och det är ju olagligt?

Bland Det värsta som finns som förälder är att man känner sig så ensam i föräldraskapet. här hemma är det jag också som driver det mesta med min dotter själv. Allt hade varit enklare om man fick mer hjälp av sin partner.

Hoppas det löser sig finaste Petra ♥️

ajlimullersandvik.blogg.se

Men gud, det låter ju helt fasansfullt!!