Stockholm i mitt hjärta

Jag finner inga ord .... Världens vackraste huvudstad
Precis innan jag skulle i väg till skolan för att hämta hem tjejerna fick jag veta den otroligt hemska händelsen.
Min sambo jobbar inne i stan och jag visste att han snart var på väg hem, Jag ringde honom och han var då  ovetandes. Under tiden vi pratar möter han en massa blåljus i motsatt håll det var verkligen kaos.
Resten av kvällen tillbringade vi framför direktsända nyheterna på TV 
 
Jag känner mig tom och ledsen och jag kommer aldrig kunna hantera det som sker runtomkring oss nu.
Har haft svårt att sova. Låg mest och tittade på telefonen om ngt nytt skulle inträffa.
Barnen ställer frågor som jag försöker svara på så gott det går.
Det är svårt att ta in och det är  svårt att förstå.
Man kan inte tro att något sådant kan inträffa i Sverige även om jag haft det i baktankarna.
Några fick sina liv och familjer sönderslitna.
Tankarna går till de drabbade och dess anhöriga!
 
Ta hand om varandra
 
 
Netti Starby

Usch det är verkligen fruktansvärt det som har hänt! <3 Kramis

Biggeros

Först och främst går mina tankar till anhöriga och de drabbade. Det som har hänt är inte försvarbart. Såklart kommer man ha respekt för att vistas på öppna platser med stora folkmassor, flygplatser och Metro. Visst glömmer man lätt. Det är väl kroppens försvar. Annars kan man inte ju göra någonting framöver. Vilket ansats polisen gjorde och även räddningstjänsten.// bra gjort!!
Skönt att din man kom hem utan problem. Kram

Mirre - Sweetwords

Usscch det som hänt, med poliserna och människor har gjort en hjälteinsats

Heléna

Det är verkligen hemskt och ofattbart :( Mina tankar går till offren och deras anhöriga och jag har tänt ljus för dem ikväll och deltagit i den tysta minuten för att hedra dem. Är så otroligt tacksam för att min dotter och mina andra släktingar och vänner inte var en av dem som råkade ut för det hemska dådet! Kramar <3

ullie

usch känner så med de rdrabbbade . hemskt
sen känner man ilska o ledsenhet samtidigt men hur någon kan vara så bara köra på så .. vilken idiot

anette

Så fruktansvärt det som händer. Ta hand om varandra. Kram Anette

Natalia Richardson

Jag fattar inte vad som händer i Sverige och resten av värden.
Vågar vi ses i Stockholm?
Kram vännen min..

Svar: Såklart vi vågar ses i Sthlm kramar
mammansprinsessor

Amanda Jona [SPONTAN]

Det som har hänt är verkligen så obeskrivligt fruktansvärt!

Svar: Ja det är svårt att finna ord:(
mammansprinsessor

Anonym

Hemskt o skrämmande, men ändå inte omöjligt att det händer här, vi är vana vid att det händer ...där borta * men allt kryper närmre oss alla :( va rädd om dig o ha det gott kram

Svar: Ja det är skrämmande o sorgligt och man tänker det händer inte här det är sådant man läser om. Det skrämmer mig att det finns så mkt hat. kram
mammansprinsessor

Kamilla

Helt fruktansvärt. Man hittar inga ord. De första timmarna var hemska när face book berättade om vänner som satt fast i stan innan de kom i säkerhet. En enorm eloge till Sverige som ställde upp och tog hand om vårt land på ett så fint sätt.

Apparaten Sverige kan verkligen funka när det som mest gäller.

Ha en fin dag
/Kamilla

Svar: Precis tycker vi i Sverige skött det så snyggt jag är stolt över vårat land och det är så hemskt att det finns så mkt hat. kramar
mammansprinsessor