Stolt att jag är Svensk


Känner mig stolt att vara svensk :)
Jag känner mig trygg med de poliser vi har i detta land så enormt begåvade och vilken insatts de och många andra människor gjort.
Det är svårt att tänka på annat än terrorattacken som hände i Fredags på Drottninggatan
Tv-nyheterna går varma här hemma.
Alla dess bilder med poliser som tar emot mängder av blommor från svenska folket och den polis som står med k-pist som vinkar till det lilla barnet.
Idag är det manifestation på Sergels torg jag vet inte om jag kommer att åka in vi får helt enkelt se.
 
Barnens farmor/farfar kom hit i fredags mitt i kaoset tur de tog bilen till Sthlm.
De har bott på hotell  på Kungsholmen under helgen men kommer hit vilken minut som helst;)
De var på sin ena sons bröllop igår. Björns bror är nu gift:) de hade bara bjudit vänner så det var inga konstigheter varför vi inte var där.Men jag personligen tycker det är skittrist.
Hade någon i min familj gift sig och jag inte var bjuden hade jag blivit rasande.
Speciellt om det är så nära som syskon.
Sedan är ju bröllop så mysigt:)
Jättetråkigt att vi inte fick dela deras dag.
 
Var rädd om dig så ses vi snart igen.
 
 
 

 
 
 
Therese Bjärstig

Ja jag tar med mig det fina, handlingskraften, kärleken och öppenheten och MEDMÄNSKLIGHETEN som kom i dagen denna svåra stund <3 Och det ger perspektiv, plötsligt blev det så mycket lättare att prioritera vad som är viktigt i mitt egna liv för tillfället ... En fin söndag till dig <3

ajlimullersandvik.blogg.se

uff, det har verkligen varit en tung helg då jag inte vågat se på TV för att det är liksom en sådan sorg som sprider sig, trots att jag personligen inte blev drabbad på något vis.

Svar: Ja man blir illa berörd även om jag inte var där det känns så nära när det drabbar ens egna trygga Sverige! kram
mammansprinsessor

Days by Johanna

Ja är med glad för jag är svensk.

Tråkigt ni inte fick vara med på bröllopet, ganska ovnaligt närmsta familjen inte blir bjudna..

Svar: Eller hur :) När man gifter sig vill man väl ändå ha så många med som möjligt på sin dag. kram
mammansprinsessor

Netti Starby

Nej vad tråkigt att ni inte fick vara med på bröllopet och jag hade också blivit besviken. Ha en fin dag! <3 Kramis

Svar: Ja väldigt konstigt i alla fall kramis!
mammansprinsessor

Johanna Utterberg

Så hemskt det som har skett, typ ogreppbart.

Ja, alla är ju olika när det gäller hur de vill fira sin stora dag och hur de vill dela den med andra, men förstår din besvikelse där! Kram

Bella

Det som hänt är hemskt, men något jag är stolt över är den medmänsklighet som samhället visade efter attacken. Att man tog hand om varandra, bekanta som okända. Det ärs å fint och viktigt!

Biggeros

Så otroligt hemsk tragedi det som har hänt!! Visst gjorde polisen och räddningstjänst ett otroligt arbete!!
Konstigt att ni inte blev bjudna på bröllopet!! Ni är ju ändå nära släkt:(

Svar: Ja släkten borde ju gå först kan man tycka. kramar
mammansprinsessor

Mirre - Sweetwords

Så hemskt det som hänt, men så bra allt skötts

Svar: Jag helt otroligt vad bra vi skött detta i vårat land jag är stolt imponerad av polis o all all berörd personal o ch den gemenskap folk visar, kram
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Så trots att ni inte blev bjudna..
Jag har fortfarande svårt att fatta vad som händ.
Åkde du in till Stockholm i dag?
Ja tillsammans vågar vi ses i Stockholm,kram

NICOLE

Jaa vi har verkligen fått bevisat för oss att det bor fina människor i Sverige som är redo att handla för sina medmänniskor!

Svar: Ja det är helt fantastiskt :) kramar
mammansprinsessor

Heléna

Jag är också stolt svensk och tillsammans är vi starka <3 Underbart att se så mycket människor har gjort för varandra sedan det hemska inträffade i fredags - det finns hopp <3

Så tråkigt att ni inte blev bjudna på bröllopet. Jag hade nog tyckt att det hade känts konstigt om Calles syskon skulle gifta sig och vi inte hade blivit bjudna och detsamma om mina bröder skulle få för sig att gifta sig.

Hoppas du har haft en fin dag Petra <3 Kramar <3

Svar: Jag tycker det är jätte jättemärklig situation ,stor kram o trevlig kväll snart är det Rebecca Martinsson här:)
mammansprinsessor

Anita

Så fruktansvärt... Kram

eva linah

<3 <3 < 3

Eva`s blogg

Hemskt, ja vad skall man säga? men gud va trist att ni inte skulle gå på bröllop :( trist men deras val :( hoppas ni får det trevligt då kramis

Svar: Ja eller hur o väldigt tråkigt val :) haha kramis
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Hej gumman!
Behövde du en bloggpaus i allt?
Hoppas vi kan ses snart,kram

Svar: Hello! jag tappade lite inspo me nu e jag back)kramis
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Välkommen tillbavks,kramas tillbavks.

Hanna

Fint av dig att du uppskattar poliserna och det arbete de gör. Känns som att de mest bara får skit idag tyvärr.
Tråkigt att ni inte blev bjudna på bröllopet! Det vill man ju inte missa! Kram

Svar: Tack snälla jag tycker att de gjorde en riktigt bra insatts och jag känner mig trygg med svensk polis:) ja bröllop e ju mysigt och tråkigt att inte vara där.kramar
mammansprinsessor