Vi gör pannkakor till lunch


I morse vaknade Engla med halsont så vi valde att stanna hemma från skolan idag
Inget mig emot för jag ville verkligen dra ner rullgardinen och springa tillbaka till sängen när jag fick se snö o blask.
Alltså nu är det segt med våren .Värsta April väder någonsin?
 
Nova fick vara ledig med oss och hon hjälpte till med att steka pannkakor.
 
Dagens lunch till kidsen. Själv åt jag en god fransk fisksoppa som givetvis var färdig att värma i micron:)
Tog en liten  tur till mataffären och apoteket, Blir inte klok på denna apotekspersonal de kan ju verkligen ingenting, denna tant ser ju ut som självaste  frågetecknet varje gång jag ber om hjälp.Det är inga svåra saker jag frågar om det är typ hudvård.
Usch måste sluta gå in på vårat apotek det ger mig dåliga vibbar av denna surmupp.
 
Engla fick i alla fall sina efterlängtade halstabletter i jordgubbsmak :)
Själv köpte jag en ny  ansiktsrengöring som jag aldrig använt men hört ska vara bra i någon hudvårdsblogg.
Ska snart till tandläkaren och varje gång blir jag påmind om att jag måste använda tandtråd o flux:)Finns ju en djungel av flux men denna mot karies rekommenderar tandläkaren.Finns i ny smak med aloe vera.
Fluxar du?
 
Eller gör du som mig gurglar lite dagen innan tandläkarbesök :)
 
 
 
Hittade Engla nerbäddad med film i våran säng, hoppas hon piggnar till nu så vi kan gå till skola i morgon
 
Nu ska jag göra en djupdykning i Englas rum.
Det ska dammas o städas o rensas.
Finns lite som Nova kan ta över då hennes rum ska renoveras och fixas.
Tjejerna börjar bli stora och leksakerna kan börja flyttas ut lite smått:)
Är ju lite trött på hello kitty och rosa väggar:)
Nu blir det betongrå vägg med lite inslag av puderrosa och mässing.
 Tror det kan bli fint det ;)
 
Netti Starby

Inget vidare att vara sjuk men eran dag ser så mysig ut trots allt! <3 Kramis

Mirre - Sweetwords

Ussccha krya krya, men gott med pannkisar, fick tösen också idag

Heléna

Gott med pannkakor :D Hoppas sötnosen mår bättre nu - aldrig roligt att vara sjuk :( Känner igen det där med tandläkaren... jag har en tid den 30 maj så det är väl nu jag ska börja använda plackers och flux som står och dammar i badrummet ;) Vad ska vi hitta på att titta på nu då när både Bonusfamiljen och Rebecka Martinsson har säsongsuppehåll??? Kramar fina du <3

Svar: Tack lite bättre i dag så det blir skolan i morgon:) ja vad ska vi se nu då? kramar
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Mums så gott,kram.

Alice

Men åh vad mysigt!!

Veronica

Känner verkligen igen mig, är inte duktig på att använda flux 🙃 Va mumsigt med pannkakor! Hoppas att hon mår bättre idag! Tråkigt med den sega våren, men den som väntar på nå't gott... Måtte vi få en toppensommar sen!! Kram på er! PS. Rummet kommer att bli supersnyggt!!

Jenny

gott med pannkakor. trist att bli bemött av sådana personer i butiker / apoteket som gör att man inte vill gå dit. fel personer på fel plats helt enkelt :/

Haha ja gör som du, kör dagen innan jag ska till tandkäkaren :) sen drar jag en vit lögn , fy mig haha

Hanna

Åh så gott med pannkakor! Hoppas hon har kryat på sig nu när det är helg! :)

Svar: Ja då hon var på skolan idag:) ha en fin helg ;)
mammansprinsessor

elisabeth

gott med pannkis här gjorde min tjej bananpannkakor idag :)
jadu hello kitty är en period i tjejernas liv...här har den katten inte synts till på väääldigt lääänge ;) apropå flux....här använder bägge barnen och jag munskölj varje dag men vi får det utskrivet av tandhygenisten då tydligen inte flux är den bästa har jag hört.kram och trevlig helg <3