Daimglass


Jag har testat att göra egen glass för första gången i mitt liv.
Detta blir inte den sista:)
Så grymt god om jag får skryta själv.
Barnen älskade glassen och den tog slut på en gång.
så nu måste jag se till att göra mer.
 

Så himla enkelt att göra.
 
5 dl grädde
1 burk kondenserad mjölk
2 tsk vaniljsocker
200 gram Daim
 
Vispa grädden fluffig
Tillsätt 2 tsk vaniljsocker
häll i den kondenserade mjölken och rör om
Hacka daimen och häll i.
spara lite till garnenering och ställ in i frysen mellan 4- 6 timmar.
 
 
 
 
Superenkelt och supergott.
Eva`s blogg

mums så gott med glass, jag är inte glass älskare men i går köpte vi en glass som var sååå god inlägg kommer :) njut av dagen kram

Liene Svärd

mm oslagbart med daim och glass! bra glassmak.

Svar: Tack ja visst har jag:)
mammansprinsessor

Sarah

Vilket bra tips o dajmglass e ju så gott :) Kram

Mirre Sweetwords

Men så gott, mums

Linnea Kinis

mums! :D