Ingefärsshot

 
Jag river  ca 200 gram ingefära med skalet på och lägger det i 1liter vatten.
värm upp men det ska inte koka då försvinner det nyttiga.så Max 60 grader .
 
sila av ingefäran och blanda ner 1/2  dl honung i det ljumma vattnet (40grader)
låt svalna  och pressa sedan i två citroner 
sila och häll i en flaska som du förvarar i kylskåpet.
 
Ta en shot 4-6cl om dagen så kommer din förkylning förhoppningsvis vara tvungen att hitta andra personer att plåga 🍋
 
 
Biggeros

Jag brukar dricka ingefära shot när jag är förkyld🤗Alla nyttiga sätt är bra utom de dåliga. Kram

Svar: Visst e det så 💞💞kram
mammansprinsessor

yasmine mamma till dennis och angelina

ser gott och nyttigt ut hehe. säkert toppen mot förkylningar också.
kram

Svar: Bästa mot förkylning är det 💞💞kram
mammansprinsessor

Netti Starby

Vilket bra tips! :-D Kramis

Svar: Tack 💞
mammansprinsessor

sandra*

Vilket bra tips :D det ska testas när jag är förkyld <3

Svar: Tack 💞💞
mammansprinsessor

Natalia Richardson

Tack för tipset. Ska be Thomas handla i morgon det jag behöver till detta.
Måste bli av med min färkyldning,bara två veckor till resan vår,kram.

Svar: Tack nathalia 💞Den är superbra för immunförsvar så drick den varje dag 💞
mammansprinsessor

Mirre

Så bra tips =D

Svar: Tack snälla 💞
mammansprinsessor

Heléna

Ingefära är verkligen dunderkur för kroppen när det gäller att trimma immunförsvaret :D Hoppas du har haft en fin dag härliga Petra :D Kramar <3

Svar: Ha ingefära är bra 💞Hoppas du får en fin dag kram
mammansprinsessor

Maria

Hej på dig, hoppas allt är bra.
Den där shoten verkar super .
Kramar

Svar: Den e superbra 💞Kram
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Tack för tips har jag aldrig hört, men nu så :) he he kram å fin dag

Svar: Jaså e det sant ?superbra och min förkylning känns mkt bättre efter denna kur 💞Kram
mammansprinsessor

jannice

Sånt dricker jag ofta här hemma!=) De är så gott

Agnes

Tack för tipset! :)