Julen på Mauritius

 
Inte lika exotiskt här hemma i Sverige som det var för några dagar sedan på Mauritius.
Vi har mängder av snö och just nu är Björn ute och skottar.
Barnen är ute och leker i snön med kompisar.
 
Många av er är nyfikna på våran resa och det kommer pö som pö och ställ gärna frågor för jag kommer säkert glömma en del.
 
 
Detta var vår första dag på ön.
Vi insåg efter någon dag att vi var tvugna att köpa UV-tröjor åt tjejerna för speciellt Engla brände sig rejält.
Det var galet varmt 30 Grader dagligen även om det var skuggigt.
kvavt var bara förnamnet.
AC:n på rummet gick dygnet runt vilket resulterade i att vi blev förkylda.
Svårt det där men det var vaaaarmt.
Jag som i vanliga fall älskar solen och verkligen suger ut all sol hemma i sverige hade lite knepigt att orka sola:)
Havet svalkade inte alls det var varmt.
Huden brändes.
Man sökte skugga.
Men härligt  såklart.
 
Den 22 December fyllde jag år och Björn hade fixat med roomservice:) Bästa födelsedagsfrukosten.
Tyvärr låg Alexandra i magsjukan så hon orkade inte vara med på varken frukost eller middagen hon låg hemma i sängen däckad.
Jag själv blev inte så hungrig eftersom jag inväntade att vi andra skulle åka på skiten.
Men vi klarade oss och kanske fick hon i sig lite av kranvattnet?
Maten var helt ok och fräsch och väl tillagad.
 
 
Kändes lite märkligt att fylla år på sommaren:) 
Att dessutom bli väckt av tre män som kom in på rummet med en enorm champagnefrukost.
 
 
 
Två dagar senare var det julafton och barnen fick en varsin julklapp som jag hade handlat med från sverige.
Det fanns ingen som helst shopping på resorten förutom lite flip flop och sjalar och badkläder o strandtunikor
Jag blev lite fundersam första dagarna då det inte ens fanns en livsmedlesbutik
Vi missade första frukosten eftersom vi valde att sova ut i stället för att ställa klockan
Vi fick vänta till lunch den dagen:
Inte ens en banan kunde jag finna.
Så en liten minibutik med frukt saknade jag.
 
 
 
 
Engla fick blåsor under ögonen som inte var allt för trevliga men vi skydda henne så gott det gick hon badade med keps men det hjälpte inte.
 
Alexandra fick ett passfodral från VS tyckte det passade fint då hon nästa månad åker till Filipinerna med skolan.
 
Fina tjejer på julafton
 
Vi träffade en svensk familj som vi umgicks med och tjejen i familjen var lika gammal som Engla:)
Även hon hade en storebror som var precis lika gammal som våran Thimmy och även han var hemma i sverige o jobbade:)
Mingeldrinkar på julafton.
 
Det var ett enormt julbord.
 
Sötsakerna var inte alls lika goda som hemma i sverige men fina var det allt.
 
Gott om fisk på jul
 
Barnen lärde sig att beställa in egen sprite vilket var roligt för dem.
 
poolparty på julafton.
 
 
Nästa inlägg tänkte jag skriva om våran utflykt
Delar upp lite inlägg så det inte blir allt för grötigt:)
Måste ladda ner bilderna från Björns  mobil oxå.
Jag har ju massor att visa.
 
Natalia Richardson

Åh så kul,att få börja läsa om eran resa.

Celine

Det där såg ju jättelyxig ut!

Emma Grann Fotografi

Åh vad ärligt!

Sandra*

Åh så himla roligt att se bilder och läsa om resan, det ser ju sjukt underbart ut med värmen & allt gott.. och så solbrända & fina ni är <3

Alicia Sjödin

Ser jättemysigt ut!! Åka till Filippinerna med skolan?? Wow!!

Netti Starby

Åh ni har verkligen haft det underbart och sådär vill jag också fira jul! :-D Kramis

ullie

oj vännen men såå härliga bilder särskilt jag som fryser så idag minus 7 här nu brrr ser såå gott ut

ja men det är en beige eller grå jag vill ha men inte ljunglila rosa va fasen de är

Amanda

Men Gud så härligt! :)

Heléna

Så många härliga bilder!!! Ni är så fina allihop :D Jätteroligt att du delar med dig av er resa :D Kramar <3

Eva`s blogg

Just bring them on honey :) älskar att se sommar bilder o kanske får vi åka dit när jag blirr 55 om 2 år hehe he kram ha en fin dag

Freja Marley Lindsjö

Dit hade jag också velat åka !