Nyår på Mauritius

Alexandra på väg ut i båten på nyårsmorgonen.
 
Klockan ringde tidigt på nyårsafton och vi hade en båtutflykt inplanerad med den andra familjen vi träffade på ön.
Den bästa utflykt.
Tyvärr blev jag kvar på hotellet med Engla som hade hög feber,det fanns liksom inget alternativ att ta med henne på en båt den dagen. 
Jag var så ledsen över detta men vad gör man?
 
jaja inte en flytväst så långt ögat kan nå men nu är vi utomlands o gör lite som vi vill:)
Får skriva mer om båtutflykten i nästa inlägg.
 
 Jag och Engla höll oss på rummet och gick sedan ner på resturangen för frukost och lunch och ett snabbt dopp i poolen,sedan vilade hon på rummet och jag packade ihop alla resväskor eftersom vi skulle hem tidigt på morgonen dagen efter.
 
När resten av familjen kom hem på eftermiddagen var det trötta och ville vila.Jag var supertaggad att bege mig ut o bada och lite så men hej så blev det inte:)
Ännu tröttare familj till middag och jag kände mig rätt så besviken men jag förstod dem som hade varit ute  till havs hela dagen .
 
Stackar lilla Engla hon frös i 30 graders värme.
coola tjejer.
 
 
 
Min förrätt men vem äter sushi med kniv och gaffel? tydligen jag?
 
Världens vackraste
 
Nyårsafton i sommarklänningen:) alltså det var svårt att förstå att vi firade både jul och nyår på Mauritius det är ju ingen som helst stress och dagarna är sig det samma ändå.
Tänk om man var lika lugn hemma i sverige kring dessa högtider.
 
 
 
 
En pigg och en trött:)
 
 
Hur vi firade tolvslaget törs jag knappt skriva men tre sov och en sprang ner till stranden och en stod ensam på balkongen  tjohej det var nog mitt värsta tolvslag i historien.
Så besviken att vi inte skålade i champagnen som vi tog upp till rummet.
Man får faktiskt känna sig lite smått förbaskad över sådant.
Har man betalat en förmögenhet till resa då vill man banne mig fira sista dagen på Mauritus och dessutom när det var nyår:)
Men vad gör det om hundra år?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
moamedalicia.blogg.se

åh vilka härliga bilder. så mysigt ni hade det. <3

Natalia Richardson

Roligt att se dig med sambon ihop. Inte ofta man ser er på samma kort minsann. Övriga bilder var jättefina dom med.
Petra jag förstår att du verkligen blev ledsen och besviken.
1 inte kunde åka med på båtturen. Det hade jag med varit.
2 att sista kvällen/nyår inte blev som du tänkt dig.
Att stå själv på tolvslaget på denna resa måste känns otroligt trist..

Ser fram imod att läsa mer om eran resa,kram.

Svar: Haha ja inte ofta vi står bredvid varandra:) kramar
mammansprinsessor

Amanda Jona [SPONTAN]

Det är precis som du säger, vad gör det om hundra år? Tycker ändå att det såg ut som ett fint firande tidigare på kvällen :)

Boel

Himla fina bilder!

A M

Wow ser riktigt härligt ut! God fortsättning :D
Kram

Eva`s blogg

Har blivit sugen, kanske nästa år då jag blir 55 :) vem åkte ni med? ser så ljuvligt ut var det många vaccinationer ni fick ta? ha en fin lördag kram

Svar: Ja det är så vackert så gör det.Vi åkte med TUI och vi tog bara twinrix dosen vi glömde dricka ducoral men det finns ingen kolera så man gör som man vill med vaccin.kramar
mammansprinsessor

Julia Svensson

Åh så fina bilder!!

Netti Starby

Vad härligt ni har haft det förutom att tösen var sjuk. Kramis

Polly Svensson

Så himla härligt =). Avis vill också åka dit. Kramis

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Men du ser helt magiskt ut det där :D.

Heléna

Vilket härligt firande! Ni är så fina allihop och maten ser jättegod ut :D Kramar <3

Carro

så brun och fin du är :)